Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Alparslan
dc.contributor.authorEken, Ahmet Alp
dc.date.accessioned2023-09-22T11:45:56Z
dc.date.available2023-09-22T11:45:56Z
dc.date.submitted2023-07-21
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735838
dc.description.abstractKüreselleşmenin hızlanması, rekabet ortamını şekillendirmiştir. Gün geçtikçe zorlaşan rekabet koşulları markaları, uzun vadeli çeşitli stratejiler geliştirmeye zorlamıştır. Bu stratejilerin başında tüketiciler ile uzun vadeli ilişkiler geliştirmek buna bağlı olarak marka kişiliği geliştirmek gelmektedir. Marka kişiliği, marka iletişim araçları kullanılarak geliştirilmektedir. Bu araçların başında reklam gelmektedir. Markalar, reklamları kullanarak hedef kitleyi hem bilgilendirmekte hem de ikna etmektedir. Buradan hareketle markalar, reklam aracılığıyla marka kişiliklerini hedef kitle üzerinde inşa edebilmektedir. Son yıllarda hedef kitleyi etkilemek amacıyla, markalar absürt reklam stratejilerini benimsemişlerdir. Bu araştırmada markaların absürt reklam kullanım stratejilerinin, tüketicilerin demografik özellikleri bakımından oluşturduğu farklılıklar araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre absürt reklam stratejilerinin, marka kişiliği algısında farklılıklara neden olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe acceleration of globalization has shaped the competitive environment. Competition conditions, which are getting harder day by day, have forced brands to develop various long-term strategies. One of these strategies is to develop long-term relationships with consumers and accordingly to develop brand personality. Brand personality is developed using brand communication tools. Advertising is one of these tools. By using advertisements, brands both inform and persuade the target audience. From this point of view, brands can build their brand personalities on the target audience through advertising. In recent years, brands have adopted absurd advertising strategies in order to influence the target audience. In this research, the differences created by the absurd advertising usage strategies of the brands in terms of the demographic characteristics of the consumers were investigated. According to the research findings, it was concluded that absurd advertising strategies cause differences in the perception of brand personality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAbsürt reklam kullanımında tüketicilerin marka kişilik algıları: Bir uygulama
dc.title.alternativeBrand personality perception of consumers in the use of absurd advertising: An application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-21
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10306842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid800943
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess