Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Durmuş
dc.contributor.authorCeylan, Mehmet
dc.date.accessioned2023-09-22T11:45:49Z
dc.date.available2023-09-22T11:45:49Z
dc.date.submitted2022-11-23
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735821
dc.description.abstractBu araştırma, öğrenme rotaları temelli etkinliklerin ve öğrenme rotaları temelli kodlama etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel bir yaklaşımla yürütülen çalışmada, yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Katılımcılar, Adıyaman il merkezinde MEB'e bağlı bağlı bir anaokulundan seçilen üç sınıftaki 55-71 aylık 47 çocuktan oluşmaktadır. Yansız atama yoluyla, söz konusu sınıflardan ikisi deney (deney 1 [n=15] ve deney 2 [n=17]) ve bir tanesi de kontrol (n=15) grubu olarak seçilmiştir. Kontrol grubuna mevcut okul öncesi eğitim programı uygulanırken, deney 1 grubunda öğrenme rotalarını temel alarak hazırlanan kodlama etkinlikleri, deney 2 grubunda ise öğrenme rotaları temelli eğitim etkinlikleri uygulanmıştır. Deney 1 ve deney 2 grubundaki uygulamalar, haftada üç gün olmak üzere her bir deney grubu için toplam 16 oturumdan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Erken Ölçme Testi (EÖT) kullanılmıştır. Araştırma kapsamında çocukların ölçme becerileri uygulama öncesinde, uygulama sonunda ve son uygulamadan dört hafta sonra EÖT ile ölçülmüştür. Veriler, hiyerarşik linear modelleme (HLM) ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, deney 1 ve deney 2 grubunda yer alan çocuklara uygulanan etkinliklerin çocukların uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme becerilerini geliştirmede kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde ve kalıcı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Bu etki deney grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Sonuç olarak, öğrenme rotaları etkinliklerin ve öğrenme rotaları temelli kodlama etkinliklerinin çocukların ölçme becerisini geliştirmede etkili olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe study was conducted to investigate the effects of learning trajectories and learning trajectories based coding activities on preschoolers' length, area, volume, and angle measurements skills. A quantitative approach and a quasi-experimental research design were used. The participants consisted of 47 children aged 55-71 months from a state kindergarten in Adiyaman province. The children were selected as experimental (experimental 1 [n=15], experimental 2 [n=17]) and control group by random assignment. The current preschool education curriculum was implemented in control, learning trajectories based coding activities were implemented in experimental 1, and learning trajectories based activities were implemented in experimental 2. Experimental activities were 16 sessions for each group.The Early Measurement Assessment (EMA) was used for data collection which was developed by the researcher. Pre, post, and follow-up tests were applied to measure children's measurement skills. The data was analyzed by Hierarchical Linear Modeling (HLM). Findings revealed that both experimental activities have a significant and permanent effect to improve children's length, area, volume, and angle measurement skills compared to control activities. There was no significant difference between experimental groups. The study extended the effects of learning trajectories and coding activities on preschool children's mathematical abilities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının ölçme becerilerine öğrenme rotaları temelli kodlama eğitiminin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of learning trajectories based coding training on preschoolers' measurement skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-11-23
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10337802
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid755124
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess