Show simple item record

dc.contributor.advisorAlparslan, Ebru
dc.contributor.authorÖzçelik, Feyza
dc.date.accessioned2023-09-22T11:45:24Z
dc.date.available2023-09-22T11:45:24Z
dc.date.submitted2022-09-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735749
dc.description.abstractKüreselleşme ve göç olgusunun etkisiyle toplumsal hayattaki değişimlerin, teknolojik gelişmelerin, siyasal ve ekonomik hareketlerin ve sosyokültürel etkilerin Uzak Doğu çağdaş sanatında yansımaları olduğu görülmüştür. Bu tez çalışmasında, çağdaş sanatta çeşitliliğin ve çoğulculuğun büyümesini destekleyen 1980'ler sonrasında görülen küreselleşme ve göç gibi faktörlerin; Uzak Doğu ülkelerinden Çin, Japonya ve Güney Kore'nin çağdaş sanat ortamlarına nasıl ve sanat pratiklerine nelerle yansıdığı konu edinilmiştir. Tezin birinci bölümünde küreselleşme, kültür, kültüralizm, öteki kültüralizm aynı zamanda göç, kimlik, aidiyetsizlik, yersiz yurtsuzlaşma, yabancılaşma, anı/bellek ve hafıza gibi sosyokültürel kavramların çağdaş sanat ile bağı incelenerek açıklanmıştır.Tezin ikinci bölümünde ise Çin, Japonya ve Güney Kore ülkelerinin tarihsel, sosyal ve siyasal olaylarının Uzak Doğu çağdaş sanatında görülen yansımaları; geleneksel ve kültürel unsurlardan beslenen sanatçılar ve sanatçı işleri üzerinden incelenmiştir. Sanatçıların ait oldukları ve bulundukları coğrafya, ekonomik koşullar, sosyal ve siyasi olayların sanatın gündemini belirlediği, gelişim ve dönüşümüne katkı sağladığı görülmüştür.Bu bağlamda küreselleşme ve artış gösteren göç olaylarının meydana getirdiği kültürel etkileşimin Uzak Doğu çağdaş sanatına etkilerini ortaya koymak amacıyla literatür taraması yapılmış elde edilen veriler betimsel yaklaşımla düzenlenmiş ve sunulmuştur. Çalışma kapsamında 1980'li yıllardan günümüze değin Uzak Doğulu çağdaş sanatçılar ve çalışmalarının üzerindeki geleneksel ve kültürel unsurların yansımalarının nelerle ve ne şekilde görüldüğünün, bu unsurların birbirleriyle olan ilişkisinin analizi için göstergebilimsel yöntem, karma yöntem, doküman incelemesi yöntemi ve tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, sözü geçen ülkelerin sanatçılarının, ulusal ve uluslararası düzeyde siyasal ve sosyal olaylarla ilişkilendirdikleri yabancılaşma, aidiyetsizlik, yersiz yurtsuzlaşma, anı/bellek ve kimlik gibi temaları, geleneksel ve kültürel unsurlardan beslenerek kendi sanat pratiklerine yansıttıkları görülmüştür. Bu unsurlar geleneğe dayalı fikirleri, değerleri ve anlamları içermekte ve geleneksel sanat tekniklerini, üsluplarını, geleneksel ve kültürel nesnelerin tümünü kapsamaktadır. Aynı zamanda farklı dinamiğe sahip olan bu üç ülkede çağdaş sanatın başlangıcının tarihsel olarak birbirleriyle neredeyse aynı zamana denk geldiği ve başlangıcının Batı çağdaş sanatından farklı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIt has been seen that the changes in social life, technological developments, political and economic movements and socio-cultural effects, with the effect of globalization and migration, have reflections in Far East contemporary art. In this thesis, factors such as globalization and migration, seen after the 1980s, that support the growth of diversity and pluralism in contemporary art; The subject is how China, Japan and South Korea, which are Far East countries, are reflected in contemporary art environments and with what art practices. In the first part of the thesis, socio-cultural concepts such as globalization, culture, culturalism, other culturalism, as well as migration, identity, lack of belonging, deterritorialization, alienation, remembrance/storage and memory are explained by examining the connection with contemporary art.In the second part of the thesis, the reflections of the historical, social and political events of China, Japan and South Korea in the contemporary art of the Far East; It has been examined through artists and artist works fed by traditional and cultural elements. It has been seen that the geography, economic conditions, social and political events that the artists belong to and are in determine the agenda of art and contribute to its development and transformation.As a result of the research, it has been seen that the artists of the mentioned countries reflect the themes such as alienation, lack of belonging, deterritorialization, remembrance/storage and identity, which they associate with political and social events at the national and international level, to their own art practices by feeding on traditional and cultural elements. These elements include ideas, values and meanings based on tradition and encompass traditional art techniques, styles, and traditional and cultural objects. At the same time, it has been determined that the beginning of contemporary art in these three countries, which have different dynamics at the same time, almost coincided with each other historically and that its beginning was different from Western contemporary art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1980 sonrası Uzak Doğu çağdaş sanatında sosyokültürel etkiler ve kültürel etkileşim
dc.title.alternativeSocio-cultural effects and cultural interaction in Far East contemporary art after 1980
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-16
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10303869
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid738185
dc.description.pages254
dc.publisher.disciplineResim Sanat Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess