Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkol, Nuray
dc.contributor.authorGünaydın, Eyüp
dc.date.accessioned2023-09-22T11:45:22Z
dc.date.available2023-09-22T11:45:22Z
dc.date.submitted2022-10-10
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735746
dc.description.abstractBu çalışmada geçmiş dönemlerden günümüze kadar nesneleştirilen hayvan imgesinin görsel sanatlara yansıması araştırılmıştır. İlk olarak nesne, nesneleştirme, imge kavramları üzerinde durulmuş ardından, hayvan imgesi kavramına genel bir giriş yapılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde mağara duvarlarındaki hayvan figürleri ile başlayan tarihsel süreci, mitoloji ve medeniyetler döneminde hayvan imgesinin kullanım amaçları, hayvan imgesine yüklenen ve değişkenlik gösteren çeşitli anlamlar örnekler eşliğinde açıklanmıştır. Filozof ve düşünürlerin ortaya attıkları farklı savlar neticesinde şekillendiği görülen Modernizm öncesi ve Modernizm dönemi bazı sanatçıların çalışmaları üzerinden nesneleştirilen hayvan imgesinin tarihsel süreçte anlamsal serüveni anlatılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde 1960'lardan günümüze kadar gelen süreçte nesneleştirilen hayvan imgesini farklı bağlamlarda ele alan sanatçılar ve çalışmaları incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünü araştırmacının konuya ilişkin çalışmaları oluşturmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to demonstrate how animal images, which have been objectified from the past to the present, reflects on the visual arts. First, the concepts of object, objectification, and image are elaborated and then, the notion of animal image is investigated. In the second part of the study, the historical period beginning with the animal figures on the walls of caves, the purposes of using animal image in the mythology and in civilizations are analyzed. Different and varying meanings attributed to the use of animal images are explained through the works of art. With the different arguments put forward by philosophers and thinkers, the semantic journey of objectified animal image is endeavored to be explained in the historical process in the light of the works of some artists before and during the era of Modernism. Third part of the study examines those artists who have used objectified animal images in different contexts, together with their works. The discussion on the subject is provided in the last part of the paper.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel sanatlarda nesneleşen hayvan imgesinin sanatsal temsili
dc.title.alternativeArtistic representation of the animal image objectified in visual arts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-10
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmAnimals
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmObject
dc.subject.ytmObjectivation
dc.subject.ytmRepresentation
dc.identifier.yokid10227884
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid661887
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineResim Sanat Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess