Görsel sanatlarda nesneleşen hayvan imgesinin sanatsal temsili
dc.contributor.advisor | Akkol, Nuray | |
dc.contributor.author | Günaydın, Eyüp | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:45:22Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:45:22Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-10 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735746 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada geçmiş dönemlerden günümüze kadar nesneleştirilen hayvan imgesinin görsel sanatlara yansıması araştırılmıştır. İlk olarak nesne, nesneleştirme, imge kavramları üzerinde durulmuş ardından, hayvan imgesi kavramına genel bir giriş yapılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde mağara duvarlarındaki hayvan figürleri ile başlayan tarihsel süreci, mitoloji ve medeniyetler döneminde hayvan imgesinin kullanım amaçları, hayvan imgesine yüklenen ve değişkenlik gösteren çeşitli anlamlar örnekler eşliğinde açıklanmıştır. Filozof ve düşünürlerin ortaya attıkları farklı savlar neticesinde şekillendiği görülen Modernizm öncesi ve Modernizm dönemi bazı sanatçıların çalışmaları üzerinden nesneleştirilen hayvan imgesinin tarihsel süreçte anlamsal serüveni anlatılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde 1960'lardan günümüze kadar gelen süreçte nesneleştirilen hayvan imgesini farklı bağlamlarda ele alan sanatçılar ve çalışmaları incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünü araştırmacının konuya ilişkin çalışmaları oluşturmuştur. | |
dc.description.abstract | This study aims to demonstrate how animal images, which have been objectified from the past to the present, reflects on the visual arts. First, the concepts of object, objectification, and image are elaborated and then, the notion of animal image is investigated. In the second part of the study, the historical period beginning with the animal figures on the walls of caves, the purposes of using animal image in the mythology and in civilizations are analyzed. Different and varying meanings attributed to the use of animal images are explained through the works of art. With the different arguments put forward by philosophers and thinkers, the semantic journey of objectified animal image is endeavored to be explained in the historical process in the light of the works of some artists before and during the era of Modernism. Third part of the study examines those artists who have used objectified animal images in different contexts, together with their works. The discussion on the subject is provided in the last part of the paper. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Görsel sanatlarda nesneleşen hayvan imgesinin sanatsal temsili | |
dc.title.alternative | Artistic representation of the animal image objectified in visual arts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-10-10 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Animals | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Objectivation | |
dc.subject.ytm | Representation | |
dc.identifier.yokid | 10227884 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 661887 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Resim Sanat Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |