Show simple item record

dc.contributor.advisorEvecen, Arzu
dc.contributor.authorÖktem Demir, Zuhal
dc.date.accessioned2023-09-22T11:45:21Z
dc.date.available2023-09-22T11:45:21Z
dc.date.submitted2022-08-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735743
dc.description.abstractİlişkilendirilecek sınırsız disiplin içerisinde `moda ve müzik` etkileşimleri, konu bağlamında temeli teşkil eden bir sınırlılıkla çalışmanın temel niteliğini oluşturmaktadır. Bu bağlamda ortak yaratım pratiğiyle moda müzikten beslenirken yeni tasarımlara nasıl aktarıldığı; biçim, içerik, malzeme olarak nasıl dönüştürüldüğü, kavramsal bilgilerle desteklenerek ele alınmıştır. Aynı zamanda müziğin, kişinin üzerinde oluşturduğu ruhsal bağlantıyla şekillenen duygulara yönelik somut ve soyut kavramların, çeşitli materyaller aracılığıyla diğer sanat dallarına ve giysi tasarımlarına aktarımı örneklendirilerek açıklanmıştır. Müzik ve giysi tasarımının melezleşmesi sonucunda ortaya çıkarılan bu eserler, daha da özele indirgenerek L. V. Beethoven ve 9. Senfoni'nin giyilebilir sanata dönüştürülebilen uygulama çalışmalarıyla ortaya konulmuştur.Bu bağlamda çalışma altı ana bölümden oluşmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde disiplinlerarasılık anlayışıyla özdeş ya da benzeşik bakış açılarına sahip kavramların, anlam karmaşası yaratmaması adına açıklaması yapılmış; sanatta sözü geçen disiplinlerarasılık terimlerinden kısaca söz edilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde müziğin disiplinlerarasılık bağlamında diğer sanatlarla olan ilişkisi irdelenmiştir. Bu bilgilerin ardından çalışmanın ana konusu olan müzik ve moda tasarım ilişkisi, belirli kategoriler ve örnekler eşliğinde açıklanmaya çalışılmıştır. Burada, müzik ve moda tasarımının etkileşimine dair ilk akla gelen altkültür gruplarından ziyade (kısa bir örnekle açıklanmıştır), eserlerin sanatsal yaratım ile var edilmesi noktasındaki sorgulamalara rastlanılacaktır. Bir sonraki bölümde çalışmanın yöntemi açıklanmış ve sıradaki bölümde ise L. V. Beethoven ve 9. Senfonisi'nden esinlenilerek yeni malzeme ve formlarla farklı fikirlerin doğmasına olanak sağlayacağı ve sanatlararası anlayıştan var olan eserlerin diğer sanatçılarda temel bir esin kaynağı oluşturacağı temennisi ile oluşturulmuş beş adet tekstil yüzey ve giysi tasarımlarıyla çalışmanın sonuç bölümüne varılmıştır.
dc.description.abstractAmong numerous disciplines to associate, `fashion and music` associations constitute theessential feature of this study, forming the basis of subject. In this context, how fashion was transferred on new designs while feeding on music with practice of joint creation; how it was transformed in terms of style, content, and materials were handled by supporting with conceptual information. At the same time how music transfers real and abstract concepts towards emotions shaped with spiritual connection music forms on persons are transferred on other branches of art and cloth designs through various materials was explained with examples. Such efforts that were products of hybridization of music and clothes design were further specialized to be presented though applications that transformed the 9 th Symphony and L. V. Beethoven to wearable art.In this context, this study has five main sections. In the first section, concepts that have identical or similar perceptions with interdisciplinary understanding were defined in order to prevent ambiguities; interdisciplinary concepts mentioned in art were briefly mentioned. In the second section of the study music's relationship with other arts in the context of interdisciplinarity was examined. Following such information, relationship between music and fashion design as the main subject of this study was explained accompanied by definite categories and examples. At this point, rather than the first subculture groups that come to mind regarding interaction of music and fashion design (explained with a brief example), investigations at the point of bringing objects into existence with artistic creation were encountered. In the following section, five surface and costume designs inspired from L. V. Beethoven and the 9 th Symphony and created in the hope that they would give rise to different ideas with new materials together with forms and artworks that were created with interartistic understanding and inspire other artists lead to the conclusion section of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleSanatlararası bağlamda moda tasarımına müziğin yansıması
dc.title.alternativeReflection of music on fashion design in the context of inter-art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-15
dc.contributor.departmentSanat ve Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInterdisciplinary
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid10217345
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid652299
dc.description.pages220
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess