Kazimir Maleviç'in sanatsal stratejileri. 20. yüzyılın ilk çeyreğinde, Çarlık Rusya'sından SSCB'ne yürütülen kültür politikaları bağlamında süprematizm
dc.contributor.advisor | Öndin, Ayşe Nilüfer | |
dc.contributor.author | Bölüktaş, İbrahim Cem | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:45:08Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:45:08Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-30 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735705 | |
dc.description.abstract | Süprematizm'in yirminci yüzyılın ilk çeyreğindeki oluşum ve gelişim sürecini, Çarlık Rusyası, devrim yılları ve Stalin Dönemi'ne özgü kültür politikaları bağlamında inceleyen bu çalışma, siyaset, sanat ve felsefe ilişkisini konu almaktadır. Kübizm ve Fütürizm'in Rusya'daki alımlanışı temel alınarak ortaya konan Süprematizm, Kazimir Maleviç tarafından resim ve tasarım alanlarına sirayet eden soyutlama üzerine kurulu bir sanatsal sistem olarak sunulmuş; devrimlerin ardından yeni yaşamı inşa etme maksadıyla mimariye açılmış ve bir dünya görüşüne dönüştürülmüştür. 1930'larda Sosyalist Realizm tartışmalarının gölgesinde figüratif çalışmalara yönelen Maleviç, sanat tarihi ve Süprematizm arasında bir bağ kurarak sanatsal ve kuramsal üretimlerini uyumlu hale getirmeye çabalamıştır. Modern Batı sanatı kanonuna dahil edilerek apolitik bir soyut sanat anlatısı içinde genelleştirilen veya siyasi devrimlerle ilişkilendirilerek devrim sanatı ve Rus avangardı gibi başlıklar altında yorumlanan Süprematizm'i dönemselleştirerek çözümlemeyi amaçlayan bu çalışma, Maleviç'in üretimlerini üç farklı döneme özgü etik, estetik ve politik tartışmalar bağlamında değerlendirmektedir. | |
dc.description.abstract | This study explores the formation and development of Suprematism in the first quarter of the twentieth century, according to cultural policies of Tsarist Russia, revolutionary years and the Stalin Era, following the correlation between politics, art and philosophy. Sprung by the reception of Cubism and Futurism by Russian avant-garde artists, Suprematism was presented by Kazimir Malevich as an abstract artistic system that expands to the fields of painting and design. After the October Revolution, in order to build a new life, Suprematism extends to the field of architecture and is conceptualized as a world view. During 1930's, in the shadow of Socialist Realism debates, Malevich turned to figurative works and tries to harmonize his artistic and theoretical works by establishing a link between art history and Suprematism. Suprematism is often generalized within an apolitical abstract art's narrative as a part of modern Western artistic canon or interpreted under the titles such as revolutionary art and the Russian avant-garde. By aiming the periodization of Suprematism, this study offers an alternative approach by evaluating Malevich's artistic and theoretical works within the context of ethical, aesthetic and political debates specific to three different periods. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Kazimir Maleviç'in sanatsal stratejileri. 20. yüzyılın ilk çeyreğinde, Çarlık Rusya'sından SSCB'ne yürütülen kültür politikaları bağlamında süprematizm | |
dc.title.alternative | Suprematism in the context of cultural politicies from Tsarist Russia to USSR during the first quarter of the 20th century | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-30 | |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Avant-garde art | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Plastic arts | |
dc.subject.ytm | Russian picture art | |
dc.subject.ytm | Art philosophy | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.subject.ytm | Aesthetic regime of art | |
dc.identifier.yokid | 10273353 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 724695 | |
dc.description.pages | 545 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |