Çocuk resminde sosyal medya algısı
dc.contributor.advisor | Boztaş, Ekin | |
dc.contributor.author | Avcı, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:44:47Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:44:47Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-03 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735648 | |
dc.description.abstract | Çocukların dünyayı algılayışları yetişkinlerden farklıdır. Daha doğal,kendiliğinden hareket eder ve daha basit düşünürler. Bu davranışlar yaptıkları resimlerede yansır. Tamamen içgüdüsel olarak çizdikleri için çalışmaları incelendiğinde onlarhakkında bazı fikirlere ulaşılabilir. Birey doğduğu andan itibaren gelişim içerisindedir. Bulundukları ortama görebedensel ve zihinsel gelişimlerine paralel olarak sanatsal faaliyetlerde de gelişmegösterirler. Çocukların çizimleri basitten karmaşığa doğru ilerler ve yaş aralıklarına görebazı aşamalardan geçer. Karalama ile başlayan dönem, kaba motor becerilerinilerlemesiyle bir şema haline gelir. Bir süre çocuk gördüğünü değil, bildiğini yanizihnindeki şemaları çizer. Gelişimin ilerlemesi ile çocuk çevresinde olup bitenlerin dahaçok farkına varmaya başlar ve bunu resimlerine yansıtmaya başlar. Resimler artık dahadetaylı ve gerçekçidir. Bu dönemde gördüklerini yansıtma kaygısı taşıdığı için ilkdönemdeki özgür tavrından uzaklaşırlar. Son gelişim dönemine gelindiğinde çocuğunimgesel düşünme yetisi artar. Duygusal değişimlerin ve cinsel kimliğin etkileri resimlerdegörülmeye başlar. Çocuklar bilinçli ya da bilinçsiz yaptıkları desenler ve şekiller kağıt üzerindeanlam kazanabilir. Çizilen sembollerin anlamları dikkate alınarak yapılan yorumlarsonucunda çocuk hakkında önemli bilgilere ulaşılabilmektedir. İletişim insanoğlunun var oluşundan itibaren en temel ihtiyaçlarından biridir.İnsanlığın gelişmesiyle birlikte, kullanılan iletişim araçları da çeşitlilik göstermiştir. İnternetin icadıyla birlikte süreç daha da hızlanarak günümüzdeki son şeklini alan sosyalağlar vazgeçilmez iletişim ve eğlence araçları haline gelmiştir. Çok yönlü olan sosyalmedya hesapları video paylaşımı, fotoğraf paylaşımı, haber okuma yorum yapma gibifaaliyetlerin tümünün yapılmasına olanak sağlamaktadırlar. Çocuklar neden resim yapar? Resim yapmak çocuklar için bir iletişim aracıdır.Sözlü şekilde ifade edilemeyen kavramlar, resim yoluyla daha kolay ifadeedilebilmektedir. Araştırmacılar tarafından yapılan incelemeler sonucunda, çocuk resmianalizleri sonucunda onlar hakkında birçok bilgiye ulaşılabileceği saptanmıştır.Anahtar sözcükler: çocuk resmi, gerçekçilik dönemi, sosyal medya, sanat eğitimi, dijital teknoloji | |
dc.description.abstract | Children's perception of the world is different from adults. The yact morenaturally, spontaneously, and think more simply. These are also reflected in the picturesthey make. Since they draw completely instinctively, some ideas aboutt hem can bereached when their work is examined.The individual is in development from the moment he is born. According to theenvironment they are in, they also show improvement in artistic activities in paralle lwiththeir physical and mental development. Children's drawings progress from simple tocomplex, and passt hrough somestages according to ageranges. The period that starts withscribbling becomes a schema with the progression of gross motor skills. For a while, thechild draws not what he sees, but what he knows, that is, the schemas in his mind. Withthe progress of development, the child begins to become more aware of what is happeningaround himand begins to reflectthis on his paintings. Pictures are now more detailed andrealistic. Since he is concerned about reflecting what he sees in thisperiod, he moves awayfrom his free attitude in the first period. When it comes to the final developmental period,the child's imaginative thinking ability develops well, and the effects of emotionalchanges and sexualidentity begin to be seen in the pictures.As children draw randomly, the patterns and shapesthey make can gain meaningon paper. As a result of the comments madeby considering th emeanings of the drawnsymbols, important in formation about the child can be reached.Communication is one of the most basic needs of human beings since theirexistence. With the development of humanity, the means of communication used havealso varied. With the invention of the Internet, the process has accelerated and socialnetworks, which have taken their final form today, have become indispensablecommunication and entertainment tools. Social media accounts, which are versatile,enable all activities such as video sharing, photo sharing, news reading and commenting.Why do children paint? Painting is a communication tool for children. Conceptsthat cannot be expressed verbally can be expressed more easily through pictures. As aresult of the examinations made by the researchers, it was determined that a lot ofinformation could be obtained about them as a result of the analysis of the children'spictures.Keywords: Children's painting, realism era, social media, art education, digital technology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çocuk resminde sosyal medya algısı | |
dc.title.alternative | Social media perception in children's pictures | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-03 | |
dc.contributor.department | Türk Sanatı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10293194 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 710384 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Türk Sanatı Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |