Show simple item record

dc.contributor.advisorYeniçeri Alemdar, Mine
dc.contributor.authorÇelen, Tugay
dc.date.accessioned2023-09-22T11:44:35Z
dc.date.available2023-09-22T11:44:35Z
dc.date.submitted2023-02-03
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735614
dc.description.abstractAnlık değişen tüketici ihtiyaçları ve artan rekabetle beraber markalar tüketicilerini elde tutma adına daha fazla yatırım ve çalışmalarda bulunmaktadırlar. Yapılan çalışmalarla sundukları hizmetin kaliteli olması ve tüketicilerin markayla olan ilişkilerin arttırılıp, hayatlarında uzun süreli o markaya yer vermeleri amaçlanmaktadır. Böylece markalar, tüketicilerin hem duygularına hem de aralarındaki ilişkilere hitap eden deneyimsel pazarlama stratejilerine ve rakiplerinden farklılaşması adına büyük önem taşıyan hizmet kalitesine önem vermektedirler. Bu durumda yapılan araştırmada markaların tüketicilere verimli bir şekilde sunmak istedikleri hizmet ve deneyim kavramlarının etkileri ve tüketiciler tarafından ne düzeyde algılandıkları incelenmiştir. Marka deneyiminin ve algılanan hizmet kalitesinin ilgili literatürdeki mevcut düzeyleri ve önemleri incelenmesiyle beraber iki önemli kavramın birbirleri ile ilişkileri araştırılmıştır. Bu amaç çerçevesinde ilgili araştırma, otomotiv sektöründe hizmet alan 720 katılımcıyla yüz yüze anket çalışması yapılarak gerçekleştirilmiştir. Çıkan sonuçlarla, marka deneyimi ve algılanan hizmet kalitesinin genel ve boyutsal olarak ilişkileri ölçülmüş, literatür incelemesiyle beraber tartışılmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Marka, Marka Deneyimi, Algılanan Hizmet Kalitesi, Marka Deneyimi Ölçeği, Algılanan Hizmet Kalitesi Ölçeği (SERVPERF), Otomotiv
dc.description.abstractAlong with consumers saltatory needs and increasing competition,brands perform a work and invest in to retent their consumers. The marketing activities are aimed to provide quality of service and increase the connection between consumers and brands in order to give a long term place in consumers life by brands. Therefore, the brands attach importance to both consumer's emotions and experiential marketing that appeals to their relationship and also the quality of service that give a matter to differentiate from competitors. Under the circumstances, the effect of facts of ''service''and ''experience'' and being extent of perceived by consumers are investigated in that research. After investigated the present situation of brand experience, perceived quality of service and importance in literature, researched the effect of between two significant facts' relationships. In that purpose,the research is effectuated within 720 participants who make use of service from automotive industry with that face to face survey making. As a resultant brand experience and perceived quality service are measured as both general and dimentional relationtion, discussed within literature review.KEY WORDS: Brand, Brand Experience, Perceived Quality of Service, Scale of Brand Experience, Scale of Perceived Quality of Service (SERVPERF), Automotiveen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMarka deneyimi perspektifinden tüketici algılarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the consumer perceptions from brand experience perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-03
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand experience
dc.subject.ytmAutomotive industry
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.subject.ytmConsumer experience
dc.identifier.yokid10249209
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid671671
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİletişim Araştırmaları Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess