Show simple item record

dc.contributor.advisorAkıncı Vural, Zekiye Beril
dc.contributor.authorYalçın, Özgür
dc.date.accessioned2023-09-22T11:44:17Z
dc.date.available2023-09-22T11:44:17Z
dc.date.submitted2022-10-19
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735562
dc.description.abstractGünümüz pazar koşullarında yaşanan değişim ve gelişimlerin tüketicileri olduğu kadar çalışanları da etkilediği düşünülmektedir. Mevcut yüzyılda çalışanların daha çok kendilerini ait hissettikleri, işe alım sürecinde verilen vaatleri yerine getiren, kamuoyunda olumlu izlenimleri olan ve değerli gördükleri şirketleri tercih ettikleri varsayılmaktadır. Öte yandan şirketlerin de doğru işe doğru kişileri tercih ettikleri ve insan kaynaklarını güçlü tutarak pazarda kalıcı olmaya çalıştıkları bilinmektedir. Günümüzde bu durumun oluşması şirketleri daha çok insan odaklı düşünen ve hareket eden yapılara dönüştürmektedir. Kurumların, rekabetin yoğun olarak yaşandığı ve hemen her gün yeni bir rakibin piyasadaki varlığı karşında ayakta kalabilmeleri için çalışanlarına ihtiyaç duyduğu yine kurumlar tarafından algılanmış ve benimsenmiştir. Bu durum ise şirketleri mevcut çalışanlarına ve/veya ileride kurumu tercih etmesi muhtemel potansiyel çalışanlarına yönelik olarak yatırımlar yapmaya teşvik etmektedir. Bu yatırımların doğru bir şekilde oluşturulması için de şirketlerin ihtiyaç duydukları profesyonellerin varlığından söz edilmektedir. 90'lı yıllarla birlikte adından söz ettirmeye başlayan ve günümüzde şirketler tarafından benimsenmiş olan işveren markası kavramı, günümüz insan odaklı yönetim anlayışı için şirketlere büyük kazançlar sağlamaktadır. Öte yandan günümüzde şirketler tarafından en değerli sermaye olarak ifade edilen marka değeri kavramı da şirketleri uzun vadede ayakta tutmakta ve kriz dönemlerini en az hasarla ya da hasarsız olarak atlatmasına katkıda bulunmaktadır. Kurumların gelecekteki başarılarının bu yaklaşımları benimsemelerine ve insan odaklı çalışmalarına önem vermelerine bağlı olduğu öngörülmektedir.
dc.description.abstractIt is thought that the changes and developments in today's market conditions affect the employees as well as the consumers. It is assumed that in this century, employees mostly prefer companies that they feel belong to, fulfill the promises made during the recruitment process, have positive public impressions, and they rank above. On the other hand, it is known that companies prefer the right people for the right job and try to stay in the market by keeping their human resources strong. Today, this situation transforms companies into structures that think and act more human-oriented. It has been perceived and adopted by the institutions that the corporations need their employees in order to survive in view of intense competition and the presence of a new competitor in the market. This situation encourages companies to make investments in their current employees and/or prospective employees who are likely to prefer the institution in the future. It is mentioned that there are professionals that companies need in order to form these investments correctly. The employer brand concept, which started to make a name for itself in the 90s and has been adopted by companies today, provides companies great benefits for today's people-oriented management approach. On the other hand, the concept of brand value, which is expressed as the most valuable capital by companies today, keeps companies alive in the long term and contributes to overcome crisis periods with minimum or no damage. It is predicted that the future success of institutions will depend on their adopting these approaches and giving importance to their human-oriented work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMarka değeri yüksek şirketlerin tercih edilmesinde işveren markasının önemi: Şirket çalışanlarına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe importance of employer branding in the preference of high brand value companies: A research on employees of the company
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-19
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmEmployer brand
dc.identifier.yokid10292242
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid735325
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineKurumsal İletişim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess