Show simple item record

dc.contributor.advisorBezirgan Arar, Yurdagül
dc.contributor.authorYağlı, Bahar
dc.date.accessioned2023-09-22T11:44:14Z
dc.date.available2023-09-22T11:44:14Z
dc.date.submitted2023-08-29
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735553
dc.description.abstractSağlıklı olmanın yalnızca hasta olmama durumundan öte bireyin ruh ve beden sağlığına yönelik uygulamaları kapsayan günümüz sağlık anlayışı, yeni medya kanallarıyla pekiştirilmekte, popüler hale gelmekte ve bedene birçok anlam yüklenmektedir. Dolayısıyla sağlıklı olmak sadece tıp bilimi ve profesyonellerinin sorumluluğunda değildir. Bireyin sağlıklı yaşama yönelik kendi çabalarının da uzun vadede etkili olduğu görüşünden hareketle sağlık algısı şekillenmekte ve dönüşmektedir. Sağlığın özelleşmesi ve piyasalaşması ile birlikte egemen ideolojik görüşlerle şekillenen sağlık artık bir meta haline gelmekte ve tüketim unsurlarıyla şekillenerek gündelik hayat pratiklerimize etki etmektedir. Sosyal medya kanallarının kullanımının gündelik hayat pratiği haline dönüşmesi ve bilgilendirmekten ziyade ticari kaygılarla hazırlanan içeriklerin sunumu bu durumu pekiştirmektedir.Bu doğrultuda çalışmada bedene yüklenen anlamlar ortaya konmaya çalışılmakta ve sosyal medyada tüketim nesnesine dönüşen bedenin temsili eleştirel bir bakış açısıyla ele alınmaktadır. Sosyal medya paylaşımlarında sağlıklı yaşam ile güzelliğin birbirine karıştırıldığı ve bedenin meta haline gelmesiyle bireyin kontrolünden çıktığı düşüncesinden yola çıkılarak Instagram paylaşımlarında nitel araştırma yöntemi kullanılarak analizler yapılmış ve farklı bakış açıları sunulmaya çalışılmıştır.Anahtar kelime: Sağlık, Sağlık İletişimi, Sosyal Medya, Tüketim, Beden.
dc.description.abstractToday's understanding of health, which includes practices for the mental and physical health of the individual, rather than just not being sick, is reinforced with new media channels, becomes popular and many meanings are attributed to the body. Therefore, being healthy is not only the responsibility of medical science and professionals. Based on the view that the individual's own efforts towards a healthy life are also effective in the long term, the perception of health is shaped and transformed. With the privatization and the attainment a place in the market of health, which is shaped by dominant ideological views, now becomes a commodity and affects our Daily life practices by being shaped by consumption elements. The fact that the use of social media channels has become a daily life practice and the presentation of content that is prepared with commercial concerns rather than informing reinforces this situation.In this direction, this meanings attributed to the body are tried to be revealed in this study and the representation of the body, which turns into a consumption object in social media, is discussed with a critical perspective. Based on the idea that healthy life and beauty get mixed up in social media posts and that the body is out of the control of the individual as it becomes a commodity, analyzes were made on Instagram posts using qualitative research method and different perspectives were tried to be presented.Keyword: Health, Health Communication, Social Media, Consumption, Body.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTüketim kültürünün yeniden üretildiği bir alan olarak sağlık: Sosyal medyada sağlıklı bedenin sunumu
dc.title.alternativeHealth as a field of reproduction of consumption culture: Presentation of healthy body in the social media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-29
dc.contributor.departmentGazetecilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmMass communication
dc.subject.ytmCultural consumption
dc.subject.ytmHealth
dc.subject.ytmHealth communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmBody image
dc.identifier.yokid10205068
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid709947
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineSağlık İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess