Türkiye ve Almanya'daki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Cansever, Belgin Arslan | |
dc.contributor.author | Cermen Deniz, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:44:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:44:13Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-07 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735549 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türkiye'de ve Almanya'da uygulanmakta olan sınıföğretmeni yetiştirme programlarını karşılaştırmaktır. Bu bağlamda Türkiye veAlmanya'da uygulanmakta olan sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının benzerlikve farklılıkları ortaya konularak, alanyazına çeşitli perspektifler kazandırılmayaçalışılmıştır. Çalışmada karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında kullanılan yatay vetanımlayıcı yaklaşımlardan faydalanılmıştır. Çalışma kapsamında her iki ülkedekisınıf öğretmeni yetiştirmekten sorumlu olan kurumlar; amaçları, verdiklerieğitimlerin süre ve düzeyleri, giriş koşulları, ders içerikleri ve öğretmenlikuygulamaları çerçevesinde incelenmiştir. Bunun için Almanya'nın Kuzey RenVestfalya eyaletinde bulunan 'Duisburg-Essen Üniversitesi İlkokul Öğretmenliği'programı ile Türkiye'nin Ege Bölgesi'nde bulunan 'Ege Üniversitesi SınıfÖğretmenliği' programı karşılaştırılmıştır. Araştırmada veriler `doküman analizi`yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilerin elde edilmesinde iki ülkenin ulusal veuluslararası veri tabanları, yazılı kaynaklar, resmi kurumların ve araştırmaya sözkonusu kurumların web siteleri kullanılmıştır. Karşılaştırma sonucunda ülkelerarasında benzerlikler ve farklılıklar olduğu saptanmıştır. Amaçların çoğunluklabenzer olmakla birlikte Türkiye'de milli değerlere önem verildiği görülmüştür.Eğitim süresi Almanya'da 5 yıl; Türkiye'de 4 yıldır. Üniversiteye girişte Almanya'da'Abitur-Yükseköğretim Olgunluk Belgesi', Türkiye'de ulusal bir 'Üniversite girişsınavı' olduğu belirlenmiştir. Almanya'da eğitimin üç alan üzerine yapılandırıldığıgörülmüştür. Türkiye'de genel kültür ve meslek bilgisi dersleri; Almanya'da ise konualanı eğitimi dersleri daha ağırlıktadır. Öğretmenlik uygulamalarının ise Almanya'daTürkiye'den daha fazla olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında birtakımöneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Almanya, Karşılaştırmalı Eğitim, Sınıf ÖğretmeniYetiştirme Programları, Türkiye. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compare the primary school teacher trainingprograms implemented in Turkey and Germany. In this context, it has been tried tobring various perspectives to the literature by revealing the similarities anddifferences of the primary school teacher training programs implemented in bothcountries. Horizontal and descriptive approaches used in comparative educationresearch were used in the study. Within the scope of the study, the institutionsresponsible for training teachers for primary education in both countries; wereexamined within the framework of their aims, duration and levels of the educationthey provided, entry conditions, course contents and teaching practices. For thispurpose, the 'Duisburg-Essen University Primary School Teaching' program inGermany's North Rhine-Westphalia state and the 'Ege University ClassroomTeaching' program in Turkey's Aegean Region were compared. The data wereanalyzed with the `document analysis` method in research. In order to obtain thedata, national and international databases of the two countries, written sources,official institutions and the websites of the institutions in question were used. As aresult of the comparison, it has been determined that there are similarities anddifferences between countries. Although the aims are mostly similar, it has been seenthat national values are given importance in Turkey. The education period is 5 yearsin Germany; 4 years in Turkey. It has been determined that there is an 'Abitur-HigherEducation Maturity Certificate' in Germany and a national 'University EntranceExamination' in Turkey. It has been observed that education in Germany is structuredon three areas. General culture and vocational knowledge courses in Turkey; InGermany, on the other hand, subject area education courses are more dominant. Ithas been determined that teaching practices are higher in Germany than in Turkey. Inthe framework of the results obtained, some suggestions are presented.Keywords: Comparative Education, Germany, Primary School TeacherTraining Programs, Turkey | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye ve Almanya'daki sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparison of primary teaching programs in Turkey and Germany | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-10-07 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Türkiye | |
dc.identifier.yokid | 10255528 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 729609 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |