Çocukluk sosyolojisi perspektifinden otizmli çocuklar: Farklılık ve farkındalık
dc.contributor.advisor | Çetin, Ebru | |
dc.contributor.author | Burç, Pınar Ezgi | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:44:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:44:09Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-21 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735539 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, otizmli çocukları çocukluk sosyolojisi perspektifinden ele alarak, otizmli çocukları tanımaya ve tanıtmaya odaklanmıştır. Otizmin her çocuk özelinde farklı deneyimlenmesi kabulüyle, çalışma, otizm ve otizmli çocuklarla ilişkili olguları tanımlayarak, konu edilen tüm olgulara dair farkındalık düzeyini ortaya koymayı amaçlamıştır. Metodolojik açıdan nitel ve fenomenolojik bir araştırma olarak planlanan çalışmada, kuramsal açıdan Georg Simmel'in formel sosyolojisinden yararlanılmıştır. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İzmir İl Müdürlüğü'ne bağlı olan özel aile danışma merkezlerinin kurucularıyla yapılan derinlemesine görüşmelerle, araştırmanın konusunu oluşturan olgular hakkında verilere ulaşılmıştır. Anlatıların analiziyle elde edilen bulgulara göre, otizmli çocuklar ihtiyaç duydukları alanlar ve dahil oldukları sosyal çevre sebebiyle sosyolojik açıdan ele alınması gereken bir olgudur. Otizmli çocukların normalden farklılaşan özellikleri, onların sosyalleşme sürecini ve topluma entegre olmalarını olumsuz etkilemektedir. Bu durum, otizmli çocukların tanınmasını engellemekte ve dolayısıyla otizmli çocuklara yönelik farkındalık düzeyinin düşük olmasına neden olmaktadır. Bu konuda katılımcılar tarafından, devlet politikalarıyla desteklenen geniş çaplı farkındalık çalışmalarının yapılması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research focuses on recognizing and promoting children with autism by considering children with autism from the perspective of childhood sociology. Considering that autism is experienced differently for each child, the research defines autism and the phenomenon associated with children with autism. It aimed to reveal the level of awareness about all the phenomenon that were the subject of the research. In the study, which was planned as a methodologically qualitative and phenomenological research, the formal sociology of Georg Simmel was used theoretically. Data on the facts that constitute the subject of the research were obtained through in-depth interviews with the founders of private family counseling centers affiliated to the İzmir Provincial Directorate of the Ministry of Family and Social Services. According to the findings obtained through the analysis of the narratives, children with autism are a phenomenon that should be addressed sociologically because of the areas they need and the social environment they are involved in. The different characteristics of children with autism negatively affect their socialization process and integration into society. This situation prevents the recognition of children with autism and therefore causes a low level of awareness towards children with autism. In this regard, it was suggested by the participants to carry out large-scale awareness studies supported by government policies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Çocukluk sosyolojisi perspektifinden otizmli çocuklar: Farklılık ve farkındalık | |
dc.title.alternative | Children with autism from the perspective of childhood sociology: Difference and awareness | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2023-07-21 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Individual difference | |
dc.subject.ytm | Phenomenological socilogy | |
dc.subject.ytm | Autistic children | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.subject.ytm | Social awareness | |
dc.subject.ytm | Disabled children | |
dc.subject.ytm | Children with disabilities | |
dc.identifier.yokid | 10324555 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 801193 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Sosyoloji Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |