İslami ilimlere göre din ve siyaset: Klasik Dönem
dc.contributor.advisor | Özler, Hayrettin | |
dc.contributor.author | Ünal, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:43:58Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:43:58Z | |
dc.date.submitted | 2023-05-17 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735506 | |
dc.description.abstract | Siyaset insanların toplum halinde yaşamaya başlamalarıyla birlikte ortaya çıkmıştır ve insanlık tarihi kadar eskidir. İslam inancında insanlık ile birlikte din de başlamıştır. Din ve siyaset arasındaki ilişkiler insanlık tarihinin her döneminde birbirleri ile ilişkili olmuş ancak bu ilişki ve etkileşim yer ve zamana göre farklılıklar göstermiştir. Aynı durum İslam ve siyaset için de söylenebilir. İslam düşüncesinde insan bilen ve akleden bir varlık olarak sadece Tanrıyla değil toplum ve doğa ile ilişkisine dair sorumlulukları olan bir varlık olarak kabul edilir. İslam bu ilişkileri ontolojik bir düzeyde varoluşsal bir mesele olarak görür.Modern toplumlarda siyaset ve din ayrı alanlara özgü disipliner alanlar olsa da siyasi düşünceler tarihi bu ikisi arasındaki ayrımların ne ontolojik ne de epistemolojik düzeyde net olmadığını gösterir. Söz konusu İslam düşünce gelenekleri olduğunda siyasetin bu geleneklerin hepsi içinde önemli bir mevzu olduğu görülmektedir. İslam düşünürlerinin siyasete dair fikirlerinde insan, akıl ve irade sahibi özgür bir bireydir ve bundan dolayı da sorumluluk sahibidir. İnsan yaptıklarından ve yapmadıklarından sorumludur. İslam'da birey iyiliği emredip kötülükten nehyetmekle sorumludur. Bu çalışmada, İslam siyaset düşüncesinin içinde yer aldığı fıkıh, kelam, ahlak, tasavvuf, siyasetname ve felsefe alanlarındaki klasik kaynaklarda siyaset düşüncesi incelenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma İslam'ın siyasal (devlet, yönetim, vb) öğretilerinin bu ana akım disiplinler içinde bile bir çoğulluğu barındırdığı ve tek tip bir yaklaşımın mümkün olmadığını göstermeyi amaçlamaktadır. | |
dc.description.abstract | Politics emerged as people began to live in society and is as old as human history. Along with humanity, religion also began in the Islamic faith. Relations between religion and politics have been related to each other in all periods of human history, but this relationship and interaction have differed depending on place and time. The same can be said for Islam and politics. In Islamic thought, Man is considered as a knowing and intelligent being, not only with God, but also as a being with responsibilities for its relationship with society and nature. Islam sees these relations as an existential issue on an ontological level. Although politics and religion are disciplinary areas specific to separate areas in Modern societies, the history of Political Thought shows that the differences between these two are neither clear on the ontological nor epistemological level. It seems that politics is an important issue in all of these traditions when it comes to Islamic thought traditions. In the ideas of Islamic thinkers about politics, man is a free individual withreason and will, and therefore he is responsible. Man is responsible for what he has done and what he has not done. In Islam, a person is responsible for ordering good and denying evil. In this study, political thought was studied in classical sources in the fields of fiqh, Kalam, morality, Sufism, politics and philosophy, in which Islamic Political Thought is included. This study aims to show that the political (state, administration,etc.) teachings of Islam have a plurality even within these mainstream disciplines, and that a uniform approach is not possible. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Siyasal Bilimler | tr_TR |
dc.subject | Political Science | en_US |
dc.title | İslami ilimlere göre din ve siyaset: Klasik Dönem | |
dc.title.alternative | Religion and politics according to Islamic sciences: Classical Period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-05-17 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.subject.ytm | Religious-politics relations | |
dc.subject.ytm | Islamic law | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Islamic theology | |
dc.subject.ytm | Classical Period | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Siyasetname | |
dc.subject.ytm | Mystic | |
dc.identifier.yokid | 10312118 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 678975 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |