Show simple item record

dc.contributor.advisorGökgöz Kurt, Burcu
dc.contributor.authorBacak, Begüm
dc.date.accessioned2023-09-22T11:43:36Z
dc.date.available2023-09-22T11:43:36Z
dc.date.submitted2022-01-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735445
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen anadili Türkçe olan öğrenciler tarafından yazılan savlama temelli metinlerdeki dört kelimelik sözcük öbeklerini araştırmaktır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, İngilizce Mütercim Tercümanlık ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinde öğrenim görecek olan 152 hazırlık sınıfı öğrencisi ile Dumlupınar Üniversitesi İngilizce Öğrenenler Derlemi anlamına gelen DPUCEL adlı özel bir öğrenci derlemi oluşturulmuştur. DPUCEL derlemi, 2019-2020 güz döneminde, Okuma ve Yazma Becerileri Dersinde zamana dayalı deneme olarak yazdırılan savlama temelli metinleri içermektedir. Analizin ilk bölümünde, zamana dayalı denemeler araştırmacı tarafından yazıya dökülmüş ve bir derlem yazılımı olan AntConc kullanılarak DPUCEL derlemindeki dört kelimelik sözcük demetleri elde edilmiştir. Analizin ikinci bölümünde, zamana dayalı denemelerdeki dört kelimelik sözcük öbekleri, daha önce geliştirilen taksonomilere göre manuel olarak hem yapısal hem de işlevsel kategorilerine ayrılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin hem orijinal hem de içeriğe özgü sözcük öbekleri kullandıklarını ortaya koymuştur. En sık kullanılan yapısal kategorinin fiil öbeği temelli sözcük öbekleri, işlevsel kategorinin ise tutum sözcük öbekleri olduğu tespit edilmiştir. Ana dili İngilizce olmayan yazarların metinlerindeki sözcük öbeği kullanımlarının araştırılması, akademik yazımda derlem temelli daha ileri çalışmalar için içgörü sağlamaktadır.
dc.description.abstractThe aim of the present study is to investigate four-word lexical bundles in argumentative essays written by L1 Turkish EFL students. For the purpose of the study, a specialized learner corpus was compiled named DPUCEL, which stands for Dumlupınar University Corpus of English Learners, with 152 preparatory students who will study in the departments of English Translation and Interpreting and English Language and Literature. The DPUCEL corpus includes argumentative essays which were written in Reading and Writing Skills Course as timed-essays during the 2019-2020 Fall Semester. In the first part of the analysis, timed-essays were transcribed by the researcher and four-word lexical bundles in the DPUCEL corpus were retrieved by using AntConc, a corpus software. In the second part, four-word lexical bundles in the timed-essays were classified manually both structurally and functionally based on the previously developed taxonomies. The results of the study revealed that the students used both original and prompt-specific bundles. It was found that the most frequently used structural category was verb phrase-based bundles and functional category was stance bundles. The lexical bundle research in non-native EFL writers' discourse provide understanding for further corpus-based investigation in academic writing.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe use of lexical bundles in argumentative essays written by Turkish university students: A learner corpus-based study
dc.title.alternativeTürk üniversite öğrencileri tarafından yazılan savlama temelli metinlerde sözcük öbeklerinin kullanımı: Bir öğrenci derlemi çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-01-25
dc.contributor.departmentBatı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10325000
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid706411
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess