Perceived value of learning foreign languages: Insights from university students
dc.contributor.advisor | Kahraman, Ayhan | |
dc.contributor.author | Şen, Mustafa Kemal | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:43:16Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:43:16Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-16 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735385 | |
dc.description.abstract | Eğitim psikolojisinde, motivasyonun öğrenme üzerinde birçok yönden önemli bir etkisi olduğu uzun zamandır bilinmektedir ve motivasyonun açıklayıcı bir bileşeni, etkinliğin algılanan değeridir. Bu kavram öğrencilerin etkinlikten beklenen yararları ve zorlukları göz önünde bulundurarak öğrenmeye verdikleri değer anlamına gelir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yabancı dil öğrenmeye ilişkin algıladıkları değeri anlamaktır. Araştırma karma yöntem araştırması olarak tasarlanmıştır. Nicel verileri toplamak için araştırmacı tarafından bir anket geliştirilmiş ve nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Çalışma grubunu Türkiye'de bir devlet üniversitesinin çeşitli fakültelerinden 406 öğrenci oluşturmuştur. Sonuçlar, öğrencilerin yabancı dil öğrenmenin algılanan değerinin yüksek düzeyde olduğunu ve öğrencilerin kişisel, sosyal ve en önemlisi mesleki yarar umduklarını göstermiştir. Bu beklentiler cinsiyet, sınıf (hazırlık sınıfı veya birinci sınıf) ve fakülte gibi demografik değişkenlere göre farklılık göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerinin büyük bir çoğunluğunun İngilizcede ileri seviyeye (B2/C1) ulaşma isteğinin olduğu, ancak yarısına yakınının yeterli çabayı gösterebileceğine ve kaygı, stres gibi psikolojik güçlüklerin üstesinden geleceğine inancı vardır. Bunun yanı sıra, İngilizceyle benzer nedenlerle öğrencilerin çok dilliliğe ve başka bir yabancı dil öğrenmeye yönelik olumlu tutuma sahip oldukları tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda araştırmacılar, politika yapıcılar ve yabancı dil öğretmenleri için bazı önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In educational psychology, it has long been known motivation has an important influence on learning in many ways, and one explanatory component of motivation is the perceived value of the activity. It means the value that learners assign to the involvement in learning considering the expected benefits and challenges. In this context, the aim of this study is to gain an insight into university students' perceived value of learning foreign languages. The study was designed as mixed methods research. To collect quantitative data, the researcher developed a questionnaire and qualitative data was obtained through semi-structured interviews. The study group was composed of 406 students from various faculties at a public university in Turkey. The results indicated that learners' perceived value of learning foreign languages is at a high level, and they expect to get personal, social, and most importantly occupational benefits. These benefits vary according to demographic variables like gender, class (prep class or first grade) and faculty. It was also understood that a great majority of university students have a desire to reach advanced level (B2/C1) in English; however, nearly half of them believe that they can put adequate effort and embrace the psychological difficulties like anxiety and stress. In addition, it was found that they have a positive attitude towards multilingualism and learning another foreign language for similar reasons. At the end of the study, some implications were drawn for researchers, policy makers and language instructors. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Perceived value of learning foreign languages: Insights from university students | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğrenmenin algılanan değeri: Üniversite öğrencilerinden görüşler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-16 | |
dc.contributor.department | Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10325733 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 722336 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |