Ortaokul matematik ders kitaplarının sunduğu problem çözmeyi öğrenme fırsatlarının yer verilen görevler bağlamında incelenmesi
dc.contributor.advisor | Cansız Aktaş, Meral | |
dc.contributor.author | Coşkun Türkoğlu, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:42:50Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:42:50Z | |
dc.date.submitted | 2023-01-13 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735306 | |
dc.description.abstract | Eğitim öğretim sürecinin amaçlarına ulaşması için öğrencinin maruz kaldığı veyakalmadığı her durum öğrenme fırsatı olarak yorumlanabilmektedir. Ders kitaplarınınbu süreçteki yeri incelendiğinde öğrenciye sunulan öğrenme fırsatlarının belirlenmesiiçin ders kitabı ve görev analizinin önemi anlaşılmaktadır. Bu çalışmada ortaokulmatematik ders kitaplarının sunduğu problem çözmeyi öğrenme fırsatlarını yerverilen görevler bağlamında incelemek amaçlanmaktadır. Doküman incelemeyöntemi kullanılan bu nitel çalışmada Ordu ilinde okutulan ortaokul matematik derskitapları analiz edilmiştir. Görevlerin şablonlarla ilişki kategorileri, bilişsel istemtürleri ve bağlam türlerine göre analiz edilen ders kitaplarının büyük oranda birşablonun taklidiyle çözülebilen görevler içerdiği sonucuna ulaşılmıştır. Derskitaplarında en çok bağlam içermeyen ve yeniden üretme bilişsel istem türündegörevlerin bulunması da çalışmanın diğer sonuçlarındandır. | |
dc.description.abstract | Every situation that the student is exposed or not exposed to in order toachieve the goals of the education process can be interpreted as a learningopportunity. When the place of the textbooks in this process is examined, theimportance of the textbook and task analysis in determining the learningopportunities offered to the students is understood. In this study, it is aimed toexamine the opportunities to learn problem solving offered by secondary schoolmathematics textbooks in the context of the tasks included. In this qualitative studyusing the document analysis method, secondary school mathematics textbooks taughtin Ordu were analyzed. It was concluded that the textbooks analyzed according to thecategories of the relation of the tasks with the templates, the types of cognitivedemands and the types of context mostly contain tasks that can be solved byimitating a template. One of the other results of the study is the fact that there aremostly non-contextual and reproducing cognitive demand-type tasks in the textbooks. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik ders kitaplarının sunduğu problem çözmeyi öğrenme fırsatlarının yer verilen görevler bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | An examination of the opportunities to learn problem solving offered by secondary mathematics textbooks in context of the tasks included | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-01-13 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328162 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 743341 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |