Show simple item record

dc.contributor.advisorCansız Aktaş, Meral
dc.contributor.authorCoşkun Türkoğlu, Zehra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:42:50Z
dc.date.available2023-09-22T11:42:50Z
dc.date.submitted2023-01-13
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735306
dc.description.abstractEğitim öğretim sürecinin amaçlarına ulaşması için öğrencinin maruz kaldığı veyakalmadığı her durum öğrenme fırsatı olarak yorumlanabilmektedir. Ders kitaplarınınbu süreçteki yeri incelendiğinde öğrenciye sunulan öğrenme fırsatlarının belirlenmesiiçin ders kitabı ve görev analizinin önemi anlaşılmaktadır. Bu çalışmada ortaokulmatematik ders kitaplarının sunduğu problem çözmeyi öğrenme fırsatlarını yerverilen görevler bağlamında incelemek amaçlanmaktadır. Doküman incelemeyöntemi kullanılan bu nitel çalışmada Ordu ilinde okutulan ortaokul matematik derskitapları analiz edilmiştir. Görevlerin şablonlarla ilişki kategorileri, bilişsel istemtürleri ve bağlam türlerine göre analiz edilen ders kitaplarının büyük oranda birşablonun taklidiyle çözülebilen görevler içerdiği sonucuna ulaşılmıştır. Derskitaplarında en çok bağlam içermeyen ve yeniden üretme bilişsel istem türündegörevlerin bulunması da çalışmanın diğer sonuçlarındandır.
dc.description.abstractEvery situation that the student is exposed or not exposed to in order toachieve the goals of the education process can be interpreted as a learningopportunity. When the place of the textbooks in this process is examined, theimportance of the textbook and task analysis in determining the learningopportunities offered to the students is understood. In this study, it is aimed toexamine the opportunities to learn problem solving offered by secondary schoolmathematics textbooks in the context of the tasks included. In this qualitative studyusing the document analysis method, secondary school mathematics textbooks taughtin Ordu were analyzed. It was concluded that the textbooks analyzed according to thecategories of the relation of the tasks with the templates, the types of cognitivedemands and the types of context mostly contain tasks that can be solved byimitating a template. One of the other results of the study is the fact that there aremostly non-contextual and reproducing cognitive demand-type tasks in the textbooks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik ders kitaplarının sunduğu problem çözmeyi öğrenme fırsatlarının yer verilen görevler bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination of the opportunities to learn problem solving offered by secondary mathematics textbooks in context of the tasks included
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-13
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10328162
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid743341
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess