Türkiye'de güncel sanatta parrhesiatik bir duruş:`ilk raunt` sergisi
dc.contributor.advisor | Küçükhasköylü, Nurdan | |
dc.contributor.author | Cebeci, Rumeysa | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:42:44Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:42:44Z | |
dc.date.submitted | 2023-01-24 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735292 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de Güncel Sanatta Parrhesiatik Duruşlar, ilk kez Yunan Tragedya yazarlarının metinlerinde karşılaşılan, İngilizce'ye `free-speech` Türkçe'ye ise `doğruyu söylemek` olarak çevrilen `parrhesia` kavramını İlk Raunt Sergisi'ni odağına alarak Türkiye'de güncel sanat pratikleri bağlamında okuma amacı taşır. Fransız filozof Michel Foucault'nun 1983'te Berkeley'de University of California'da verdiği `Söylem ve Hakikat` başlıklı seminerin bir parçası olarak verdiği derslerde yeniden gündeme getirdiği parrhesia kavramı ilk bölümde tanımı, tarihsel gelişimi ve Antik Yunan Edebiyatı'ndaki temsilleri kapsamında ele alınmış olup ikinci bölümde ise 2018 yılında Galata Rum İlkokulu'nda açılan `İlk Raunt` sergisinden seçilmiş işler bağlamında gündeme getirilmiştir. Sergiden seçilen işlerin, otoritelerin kimlik politikalarına bir eleştiri niteliğinde olması ve göç, militarizm, toplumsal cinsiyet, milliyetçilik gibi konular hakkında okuma yapma imkânı sunması ile bir parrhesia pratiği olarak okunup okunamayacağı üzerine tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | A Parrhesiatik Stance in Contemporary Art in Turkey: First Round Exhibition aim to read the concept of `parrhesia`, which is first encountered in the texts of Greek Tragedywriters and translated into English as `free-speech` in Turkish as `telling the truth`, in the context of current art practices in Turkey. The concept of parrhesia, which French philosopher Michael Foucault re-introduced in his lectures as part of a 1983 seminar titled `Discourse and Truth` at the University of California at Berkeley, was discussed in the first chapter as part of its definition, historical development and representations in Ancient Greek Literature, and in the second chapter it was brought up in the context of selected works from the First Round exhibition opened at Galata Rum Elementary School in 2018. It was discussed whether the works selected from the exhibition could be read as a practice of parrhesia, with the nature of criticism of the identity politics of the authorities and the opportunity to read on issues such as migration, militarism, gender, nationalism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Türkiye'de güncel sanatta parrhesiatik bir duruş:`ilk raunt` sergisi | |
dc.title.alternative | A parrhesiastic stance in contemporary art in Turkey: first round exhibition | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-01-24 | |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Contemporary art | |
dc.identifier.yokid | 10213342 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 771971 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Sanat Tarihi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |