Show simple item record

dc.contributor.advisorAyhan, Ahmet
dc.contributor.authorHimmetoğlu, Ayşe
dc.date.accessioned2023-09-22T11:42:24Z
dc.date.available2023-09-22T11:42:24Z
dc.date.submitted2022-07-26
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735239
dc.description.abstractGeçmişten günümüzde hızlı bir şekilde gelişen ve değişen teknolojinin etkisiyleiletişim araçları da izleyiciyi pasif unsur olarak öngören tek yönlü ve doğrusal gelenekselyaklaşımlardan izleyiciyi merkeze alan ve aktif olarak öngören çok yönlü modernyaklaşımlara doğru evrilmiştir. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı bağlamında bireyin kendimedya içeriğini oluşturabilmesine, aynı anda çok yönlü olarak çok kişiyle iletişimkurabilmesine ve kendi sosyal çevre ve iletişim ağını oluşturabilmesine imkân sağlayansosyal medya bireye küresel bir alan yaratmaktadır. Üniversite öğrencilerinin sosyal medyakullanımını, kullanım alışkanlıkları, kullanım motivasyonlarını, boş zaman doyumlarını,yaşam doyumlarını ve bu değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu nicelverilere dayalı araştırma genel ve ilişkisel tarama modelinde kurgulanmıştır. Araştırma evreni,Akdeniz Üniversitesi 2019-2020 eğitim-öğretim yılında fakültelerde öğrenim gören öğrencilerolarak belirlenmiştir. Akdeniz Üniversitesi'ne bağlı fakültelerde öğrenim gören öğrencilerinsayısı Akdeniz Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'ndan alınmıştır. AraştırmadaAkdeniz Üniversitesi'ne bağlı fakültelerde öğrenim gören öğrencileri temsil eden öğrenciler(α=582) evrenden kolayda örnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada öğrencilerinsosyal medya kullanımı, sosyal medya kullanım motivasyonu, boş zaman doyumu ve yaşamdoyumu arasındaki ilişkileri incelenmiştir. Yapılan çalışmada sosyal medya kullanımmotivasyonu ile boş zaman doyumu arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu,bununla birlikte yaşam doyumu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır. Bulgular vesonuç değerlendirme başlığı altında, tüm değişkenler ile ilgili yapılan analizlerin sonucundaelde edilen verilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Kullanımı, Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları, Boş Zaman Doyumu, Yaşam Doyumu
dc.description.abstractWith the effect of rapidly developing and changing technology from the past to thepresent, communication tools have also evolved from one-sided and linear traditionalapproaches that envision the audience as a passive element, towards multi-faceted modernapproaches that center and actively anticipate the audience. In the context of the Uses andSatisfaction Approach, social media creates a global space for the individual, enabling theindividual to create his / her own media content, to communicate with many people at thesame time, and to create his / her own social environment and communication network. Thestudy, which aims to determine the use of social media, usage habits, motivation for use,leisure time satisfaction, life satisfaction of university students, and the relationship betweenthese variables, is based on this quantitative data and has been designed in a general andrelational screening model. The population of the research was determined as studentsstudying at the faculties of Akdeniz University in the 2019-2020 academic year. The numberof students studying at the faculties of Akdeniz University has been taken from AkdenizUniversity Student Affairs Office. In the research, the students representing the studentsstudying at the faculties of Akdeniz University (α = 582) were selected from the universe withthe convenience sampling method. The relationship between students' social media use,motivation to use social media, leisure time satisfaction and life satisfaction was examined inthe study. In the study, it was determined that there is a statistically significant relationshipbetween social media use motivation and leisure time satisfaction, however there is nosignificant relationship between life satisfaction. Under the heading of findings and resultevaluation, the data obtained as a result of the analysis made on all variables are included.Keywords: Social Media Use, Social Media Use Motivations, Leisure Time Satisfaction, Life Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSosyal medya kullanımı, sosyal medya kullanım motivasyonları, yaşam doyumu ve boş zaman doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi: Akdeniz Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeAn investigation of the relationship between social media use, motivations of social media use, life satisfaction and leisure satisfaction: A case of Akdeniz University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-26
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmLeisure time satisfaction
dc.subject.ytmLeisure
dc.identifier.yokid10279586
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid680062
dc.description.pages328
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess