dc.contributor.advisor | Eryücel, Mehmet Emre | |
dc.contributor.author | Aşar, Ali Erman | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:42:21Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:42:21Z | |
dc.date.submitted | 2022-09-07 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735228 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan öğrencilerin liderlikkavramlarının incelenmesidir. Araştırmanın amacı kapsamında araştırmaya AkdenizÜniversitesi Spor Bilimleri öğrencileri tarafından oluşan 111'i kadın 89'u erkek olmak üzere,200 birey katılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla Chelladuria ve Saleh'in geliştirdiği (1980),Tiryaki'nin Türkiye uyarlamasını yaptığı Spor için Liderlik Ölçeği; (SLÖ) liderlik formukullanılmıştır. Ölçek maddeleri `5'li Likert Tipi Ölçek` formundadır. Likert seçenekleri `ÇokSık`, `Sıklıkla`, `Ara sıra`, `Nadiren`, `Hiçbir Zaman` biçiminde sıralanmış ve analizlerdebuna göre yapılmıştır. İstatiksel analizde frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, verilerinanalizinde ve bulguların oluşturulup tablo halinde sunulmasında SPSS istatistik programıkarşılaştırmaları kullanılmıştır.Genel olarak araştırmamızın amacına baktığımızda, Spor Bilimleri ÜniversitesindeOkuyan Öğrencilerin bölümlerine göre aldıkları eğitimlerin Liderlik Tarzlarına olan etkisinisaptamaktır.Sorulara verilen cevaplara bakıldığında:İyi performansların ödüllendirilmesi, grup üyelerinin planlama yapması, grup içindekiçatışmaları çözme, üyelerin kapasiteleri ölçüsünde çalışmalarının uygunluğu konularında ikibölüm öğrencileri arasında benzerlikler vardır. Üyelerinin standartlara ve kurallara bağlıkalmalarının gerekliliğine inanma, yapılacaklar konusunda gruba danışmanın önemli olduğu,grup üyelerinin kendi başarılarını değerlendirmelerine müsaade etmek istemeleri, üyelerinindoğru karar verebileceğine inançları konularında her iki bölüm öğrencilerinde yakın benzerlikbulunmaktadır. Cevaplar arasında çıkan ilginç bir sonuçta ise iki bölüm öğrencileri gruplarınınsözcüsü olmak istememekte ve arka planda bulunmayı tercih etmektedir. Grup üyelerine karşımesafeli olma, kendi fikirlerinin gruba daha faydalı olacağı, grubun temsilcisi olma konusunda,problem çözmede kendi çalışanların kararlarına müsaade etme konularında iki bölümöğrencileri zıtlık göstermektedirler.Çalışmanın sonucuna bakıldığında, bölümler arası liderlik ve davranışsal benzerlikleraynı zamanda da farklılıklar bulunmaktadır. Bu benzerlik ve farklılıkların alınan derslerdebulunan ufak farklardan, dersi anlatan öğretim görevlisinin liderlik anlayışından veyaöğrencilerin kişisel özelliklerinden kaynaklandığı söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the leadership concepts of students studying atthe Faculty of Sport Sciences. Within the scope of the purpose of the study, individuals ofAkdeniz University Sports Sciences, consisting of 200 people, 111 women and 89 menparticipated in the study. For the collection of data, The Leadership Scale for Sports developedby Chelladuria and Saleh (1980) and adapted by Tiryaki for Turkey; (SLÖ) leadership formwas used. Scale items are in the form of `5-point Likert Type Scale`. Likert options are listedas `Very Often`, `Often`, `Occasionally`, `Rarely`, `Never` and analyzed accordingly. In thestatistical, analysis frequency distributions, descriptive statistics and for data analysis SPSSstatistics program comparisons were used to create and present the findings in a tabular form.When we look at the purpose of our research in general, it is to determine the effect ofthe education of the students studying at the University of Sport Sciences on the LeadershipStyles according to their departments.When we look at the answers of the questions:There are similarities between the students of the two departments in terms of rewardinggood performances, planning of group members, resolving conflicts within the group, and thesuitability of the members' capacity to work. There are close similarities between the studentsof both departments in terms of believing the necessity of the members to adhere to thestandards and rules, the importance of consulting the group about what to do, the willingnessof the group members to evaluate their own success, the belief that the members can make theright decision. An interesting result among the answers is that the students of both departmentsdo not want to be the spokespersons of their groups and prefer to be in the background. Thestudents of the two departments differ in terms of being distant to the group members, theirideas will be more beneficial to the group, being the representative of the group, and allowingtheir employees to make their own decisions in problem solving. Looking at the results of thestudy, there are leadership and behavioral similarities between departments as well asdifferences. It can be said that these similarities and differences stem from the small differencesin the courses taken, the leadership understanding of the lecturer, or the personal characteristicsof the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin liderlik tarzlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of leadership styles on students of faculty of sport sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-09-07 | |
dc.contributor.department | Spor Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Faculty of Sports Sciences | |
dc.identifier.yokid | 10306132 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 682829 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |