Show simple item record

dc.contributor.advisorAyhan, Ahmet
dc.contributor.authorDinlemek, Hatice
dc.date.accessioned2023-09-22T11:41:36Z
dc.date.available2023-09-22T11:41:36Z
dc.date.submitted2021-12-24
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735092
dc.description.abstractReklamlar, geçmişten günümüze, her yaştan insanın hayatında bir yer edinmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel medya reklamlarına ek olarak dijital medya reklamcılığı da günümüzde önemli bir konumda yer almaktadır. Bu gelişimle birlikte medyanın koşulları değişmiş, yeni ve farklı mecralar ortaya çıkmıştır. Reklam, değişen medya koşullarına ve farklı mecralara rağmen tüketicilere aynı hedef doğrultusunda ulaşmaya ve çalışmalarını yürütmeye devam eden bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüketici konumunda olan bireylerin reklam karşısındaki bilinçli ya da bilinçsiz davranışları reklam okuryazarlığının önemini belirgin kılmıştır. Her bireyin reklam okuryazarlığı bilincine sahip olması büyük bir önem taşımaktadır. Dijital dünyadaki kuşakların reklam okuryazarlığı kavramına yaş itibariyle farklı bakış açılarına sahip olmalarından dolayı dijital yerli ve dijital göçmen olarak konumlandırılmışlardır.
dc.description.abstractAdvertisements have taken place in the lives everyone from the past to the present, from small to large. With the development of technology, digital media advertising has an important place today in addition to traditional media advertisements. With this development, the conditions of the media have changed and new and different channels have emerged. Advertising emerges as an area that continues to reach consumers in line with the same goal and to work on it despite changing media conditions and different channels. Conscious or unconscious behaviors of individuals, who are in the position of consumers, in the face of advertisements have significantly reduced the importance of advertising literacy. It is great importance that every individual has awareness of advertising literacy. Because generations in the digital world have different perspectives on the concept of advertising literacy by age, they are positioned digital domestic and digital immigrants.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleDijital göçmenlerin çevrimiçi reklam okuryazarlığına ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeA research about online advertising literacy of digital immigrants
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-24
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmDigital natives
dc.subject.ytmDigital immigrant
dc.identifier.yokid10230395
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid701836
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess