Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğitoğlu, Vedat
dc.contributor.authorŞirin, Melek
dc.date.accessioned2023-09-22T11:41:19Z
dc.date.available2023-09-22T11:41:19Z
dc.date.submitted2023-09-21
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735041
dc.description.abstractKonaklama işletmelerinin başarısında belirleyici olan çok sayıda etmen bulunmaktadır. Bu etmenler arasında satış miktarı, gelir düzeyi, maliyetler, katkı payı ve karlılık gibi finansal değişkenler yanında müşteri memnuniyeti, tekrar gelme oranları, hizmet kalitesi ve personel bağlılığı gibi finansal olmayan nitelikte değişkenler yer almaktadır. Dolayısıyla genellikle finansal ölçütlere dayanan klasik performans hesaplama yöntemleri sınırlı kalmaktadır. Bu nedenle hem finansal hem de finansal olmayan performans ölçütlerini birlikte ele alan kapsamlı yöntemlerin kullanılması gerekir. Denge Skor Kartı (DSK) bu gereksinimi karşılamak için geliştirilmiş çok boyutlu performans ölçme yöntemlerinden biridir. Bu çalışmada da söz konusu yöntemin konaklama işletmelerinde nasıl kullanıldığının gösterilmesi ve elde edilen sonuçların farklı işletmelerde karşılaştırmalı olarak nasıl değerlendirildiğinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractThere are many factors that are decisive in the success of the accommodation enterprises. These factors include financial variables such as sales amount, income level, costs, contribution and profitability, as well as non-financial variables such as customer satisfaction, return rates, service quality and staff loyalty. Thus, classical performance calculation methods based on financial criteria are limited. Therefore, it is necessary to use comprehensive methods that handle both financial and non-financial performance criteria. Balance Score Card (DSK) is one of the multi-dimensional performance measurement methods developed to meet this requirement. In this study, it is aimed to show how the mentioned method is used in accommodation enterprises and to reveal how the results obtained are evaluated comparatively in different businesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel performanslarının denge skor kartı ile karşılaştırmalı olarak ölçülmesi
dc.title.alternativeMeasuring the performance of hotels comparatively with balanced scorecard
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-09-21
dc.contributor.departmentTurizm Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBalanced scorecard
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmBusiness performance
dc.identifier.yokid10323635
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid687760
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess