Özel eğitim okulunda çalışan öğretmenlerin genel öz yeterlik ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaya, Erdi | |
dc.contributor.author | Güler, Berkan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:41:16Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:41:16Z | |
dc.date.submitted | 2023-01-23 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/735033 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, özel eğitim okulunda çalışan öğretmenlerin genel öz yeterlilikleriile tükenmişlik düzeylerinin, yaş, medeni durum, gelir, cinsiyet, görev yaptığı yer, çalışmasüresi, haftalık egzersiz yapma durumu, lisanslı sporcu olma durumları arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmişolan Antalya'nın Kepez, Muratpaşa ve Konyaaltı ilçelerine bağlı özel eğitim okullarında kiöğrencilerle çalışan öğretmenler oluşturacaktır. Araştırmanın örneklemini Antalya ilininKepez, Muratpaşa ve Konyaaltı ilçelerinde ki özel eğitim okullarında görev yapan öğretmeleroluşturmaktadır. Yaptığımız çalışmada, araştırma sahibi tarafından oluşturulmuş kişisel bilgiformuna ek olarak Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen ve Türkçe'yeuyarlanması 1992 yılında Ergin tarafından yapılan `Maslach Tükenmişlik Ölçeği` ile Shererve arkadaşları (1982) tarafından hazırlanan 2010 yılında Yıldırım ve İlhan tarafındanTürkçe'ye uyarlanan `Genel Öz Yeterlilik Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan öğretmenlerin engellilere yönelik genel özyeterlilik düzeyleri ile duygusal tükenmişlik düzeylerinin arasında negatif ve orta düzeydeanlamlı ilişki olduğu, öğretmenlerin engellilere yönelik genel öz yeterlilik düzeyleri ileduyarsızlaşma düzeylerinin arasında negatif ve orta düzeyin altında anlamlı ilişki olduğu,öğretmenlerin engellilere yönelik genel öz yeterlilik düzeyleri ile kişisel başarı tükenmişlikdüzeylerinin arasında ise pozitif ve orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, Genel Öz Yeterlilik, Özel Eğitim Okulu, Öğretmenler | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to study in special education education, in general, withself-efficacy and education, benefit from education, benefit from education, education,education status, being licensed students. For this purpose, teachers who work with educationin Antalya Kepez, Muratpaşa and Konyaaltı special education schools, which can be appliedwith the teaching method, will be formed. The research sample consists of those who work inspecial education schools in Kepez, Muratpaşa and Konyaaltı districts of Antalya. In ourstudy, the personal information formula applied by the owner was additionally made byMaslach and Jackson (1981) and adapted to Turkish by `Maslach Burnout Scale`, which wasadapted to Turkish by Ergin, and by Yıldırım and İlhan in 2010, which was made by Shererand tried (1982). The adapted `Self-Efficacy Scale` was used.As a result of the research; There is a negative and moderately significant relationshipbetween the self-efficacy levels of the teachers who participated in the study and theiremotional burnout, there is a negative and below-moderate significant relationship betweenthe teachers 'self-efficacy levels for disabled people and their depersonalization levels, theteachers' self-efficacy levels and personal achievement burnout There is a positive andmoderately significant relationship between the levels.Keywords: Burnout, General Self-Efficacy, Special Education School, Teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel eğitim okulunda çalışan öğretmenlerin genel öz yeterlik ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of general self-efficacy and burnout levels of teachers working in special education schools in terms of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-01-23 | |
dc.contributor.department | Rekreasyon Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Special education teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Burnout-professional | |
dc.identifier.yokid | 10315184 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 670814 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |