Show simple item record

dc.contributor.advisorGöküş, Şeref
dc.contributor.authorAykut, Asiye
dc.date.accessioned2023-09-22T11:40:55Z
dc.date.available2023-09-22T11:40:55Z
dc.date.submitted2023-02-07
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734970
dc.description.abstractKore dalgası olarak ifade edilen Hallyu, bir hikâyeye, tarihsel bağlama, işaret ettiği çok boyutlu ve çok yönlü fenomeni göstermeye aracılık eden, derin anlam örüntüsüne sahip bir kavramdır. Güney Kore 1960'lı yıllardan itibaren sistemli bir teknoloji ve bilim politikası izleyerek bu hususta alt yapı çalışmaları gerçekleştirmiştir. Ülke, aynı dönemlerde teknoloji kabiliyetlerini genişletmek amacıyla araştırma-geliştirmeye ağırlık vererek kamu araştırma-geliştirme merkezini kurmuştur. Özellikle kültür politikalarındaki asıl yenilikler 1997'de gerçekleşen demokratikleşme süreciyle beraber başlamıştır. Bu dönemde önemli politik değişiklikler yaşanmış, kültürel ürünler devlet tarafından desteklenerek kalkınmanın bir aracı haline getirilmiştir. Ülkelerin klasik kültür politikalarının aksine Güney Kore hükümeti, film ve televizyondan pop müziğe, dijital oyunlardan modaya, geleneksel yemeklere, Korece'den yaratıcı içeriklere kadar çok çeşitli kültürel yapımları hayata geçirmiştir. K-pop olgusu, `Hallyu` yıldızlarının varlığı ve sosyal medya platformlarının yaygınlaşması ile beraber, ortaya yeni bir ''Hallyu'' gerçeği çıkmıştır. Bu yeni `Hallyu` da endüstrinin üretimi tüm medya ortamlarını kapsamına almakta ve içerikler sosyal medyada kullanıcılar aracılığıyla yaygınlaşmaktadır. Türkiye Hallyu ile ilk kez Kore dizileri aracılığıyla 2005 yılında TRT ekranlarında tanışmış TRT'nin yayınladığı ikinci dizi olan Düşlerimin Prensi adlı romantik komedi dizisinin yaz tatili sırasında yayına girmesi ise takipçilerin büyük bir kısmının öğrencilerden oluşmasına neden olmuştur. Hallyu Avrupa'da yeni bir fenomendir ama Türkiye'de Hallyu rüzgârları daha güçlü olarak esmekte ve daha geniş bir kitleye etki etmektedir. Türkiye'de birçok genç artık Kore dizilerini izlemeyi, Kore müziğini dinlemeyi ve Kore kozmetik ürünlerini kullanmayı tercih etmeye başlamıştır.Bu araştırmanın önemi; Güney Kore popüler kültürü son yıllarda bir imaj değişikliğine giderek, etkinliğini Kore Müziği (K-pop) aracılığı ile devam ettirmeye çalışmaktadır. Küreselleşme ile beraber kitle iletişim araçları Kore kültür ürünlerinin tüm dünyada hızla yayılmasına sebep olmuştur. Bu kitlesel yayılma K-pop hayranları arasında oldukça önemli bir etkileşime ve kendi aralarında yeni bir iletişim dili geliştirmelerine sebep olmuştur. Türkiye'de oldukça geniş bir alana yayılan K-pop hayran kitlesi konusunda henüz yeterli akademik çalışmanın yapılmamış olması bu tezin konusunun önemini ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractHallyu, which is expressed as a Korean wave, is not a concept that was created out of nowhere. It has a story, a historical context, a pattern of meaning that mediates to Show them ultidimensional and multifaceted phenomenon it refers to. Starting from the 1960s, South Korea has carried out in frastructure studies by following a systematic technology and science policy. In the same period, the country established a public research and development center by focusing on research and development in order to expandits technology capabilities. There alinnovations started with the democratization process that tookplace in 1997, especially in cultura policies. During this period, important policy changes were experienced and cultural products became a tool of development by being supported by state policy. Contrary to theclassical cultural policies of the countries, the South Korean government has implemented a widevariety of cultural productions, from film and television to pop music, digital games, fashion, traditional food, Korean and creative content.With the existence of K-pop phenomenon `Hallyu` stars and the spread of social media platforms, a new `Hallyu` reality has emerged. In thisnew `Hallyu`, the production of the industry covers all media and the content is increasing in social media throughusers. Turkey met Hallyu for the first time on TRT screens in 2005 through Korean TV series. The romantic comedy series called `Prince of Dreams`, which is the second TV series broad castby TRT, was broadcast during the summer vacation, causing a large part of the followers to be students. Hallyu is a new phenomenon in Europe, but Hallyu wind shave started to blow wider and stronger in Turkey. Many young people in Turkey now prefer to watch Korean dramas, listen to Korean music and use Korean cosmetics.The importance of this research; South Korean popular culture has undergone an image change in recent years and is trying to continue its activity through Korean Music (K-pop). Along with globalization, mass mediaca used the rapid spread of Korean cultural products all over the world. This massive spread led to significant interaction among K-Pop fans and for them to develop a new language of communication among themselves. The fact that there has not been enough academic work on the K-pop fan base, which spreads over a wide area in Turkey, has revealed the importance of the subject of this thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleHallyu: Kore dalgasının imam-hatip lisesi öğrencileri üzerindeki etki ve sonuçları (K-pop müzik örneği)
dc.title.alternativeHallyu: The effect and consequences of the Korean wave on imam-hatip high school students (K-pop music example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-02-07
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10299667
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid773667
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess