Show simple item record

dc.contributor.advisorKasalak, Murad Alpaslan
dc.contributor.authorYorulmazer, Serkan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:40:34Z
dc.date.available2023-09-22T11:40:34Z
dc.date.submitted2022-10-07
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734906
dc.description.abstractİnsanlar tatile çıktıklarında, bir yeri görmeye gittiklerinde ve ya planlı bir turistik aktiviteyi gerçekleştirdiklerinde yaşadıkları bu deneyimlerden birçok anı ve hatıra oluştururlar. Deneyim sonucu zihinde oluşan bu anı ve hatıralar insanların gittikleri yer gördükleri şeyler hakkında bir fikir oluşturmalarını ve bunu da yorum olarak birbirlerine aktarmalarını ve birbirlerini etkilemelerini sağlar. Özellikle sanal ortamda paylaşılan yorumlar internet ağı sayesinde çok geniş kitlelere ulaşabilir ve bu kitleleri etkileyerek verecekleri kararları şekillendirebilir. Bu araştırmanın temel amacı, Tema Park deneyimini oluşturan bileşenlerin boyutlarını ve yaşadıkları deneyimlerin insanların internet ortamındaki yapılan yorumlara hangi başlıklar altında toplandığını ve hangi faktörler için ağırlık kazandığını belirlemektir. Bu amaçla Antalya ilinde yer alan en önemli tema parka ait internet ortamında yapılan yorumlar www.tripadvisor.com sitesinden Türkçe dilinde yapılanların filtrelenmesi ile alınmıştır. Tavsiye sitesinden alınan bu yorumlar, nitel analiz programına kodlanmış ve bu kodlanan yorumlara içerik ve küme analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularının yorumlanmasında ilgili literatürdeki bir kuramdan yararlanılmış ve tema park deneyimi Pine ve Gilmore'un deneyim ekonomisi modeli çerçevesinde yorumlanmıştır. Analiz sonucu elde edilen bulgularda insanların tema park deneyimini oluşturan bileşenlerin en büyüğünün eğlence faktörü olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra insanlar estetik açıdan da beğenilerini bildirmişler, tema parkın görsel unsurları yapılan oranlara ciddi şekilde yansımıştır. Bunun sonucunda yapılan yorumlarda tema parkın insanların gündelik hayatlarından bir kaçış unsuru olduğu yine yapılan yorumlarda kaydedilmiştir. Bu araştırmanın sonuçları tema parkı ziyaret eden misafirlerinin deneyimlerini meydana getiren bileşenlerin neler olduğunun ve bunların sonuçlarının ziyaretçilerini nasıl etkilediğinin bilinmesi açısından önemlidir.Anahtar Kelimeler: Tema Parklar, Deneyim, Deneyim Ekonomisi, Turizm
dc.description.abstractWhen people go on vacation, go to see a place or perform a planned touristic activity, they create many memories and memories from these experiences. These memories and memories formed in the mind as a result of experience enable people to form an idea about the places they go and the things they see, and to transfer this to each other as comments and to influence each other. Especially the comments shared in the virtual environment can reach a very large audience thanks to the internet network and shape the decisions they will make by influencing these audiences. The main purpose of this research is to determine the dimensions of the components that make up the Theme Park experience, under which headings people's comments on the internet are gathered, and for which factors they gain weight.For this purpose, the comments made on the internet of the most important theme park in the province of Antalya were obtained from www.tripadvisor.com by filtering the ones made in Turkish. These comments, taken from the recommendation site, were coded into the qualitative analysis program, and content and cluster analysis were performed on these coded comments. In the interpretation of the research findings, a theory in the relevant literature was used and the theme park experience was interpreted within the framework of Pine and Gilmore's experience economy model. In the findings obtained as a result of the analysis, it was determined that the biggest of the components that make up the theme park experience of the people is the entertainment factor. In addition to this, people also expressed their appreciation for aesthetics, and the visual elements of the theme park were seriously reflected in the proportions. As a result of this, it was noted in the comments made that the theme park is an element of escape from people's daily lives. The results of this research are important in terms of knowing what the components that make up the experiences of the guests visiting the theme park are and how their results affect the visitors.Keywords: Theme Parks, Experience, Experience Economyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTema parklar kapsamında ziyaretçi deneyiminin değerlendirilmesi: Antalya the Land of Legends örneği
dc.title.alternativeEvaluation of visitor experience in theme parks: Antalya the Land of Legends case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-10-07
dc.contributor.departmentRekreasyon Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10294175
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid741792
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess