Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Hava
dc.contributor.authorBilgi, Gizem Evrim
dc.date.accessioned2023-09-22T11:40:33Z
dc.date.available2023-09-22T11:40:33Z
dc.date.submitted2022-09-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734904
dc.description.abstractTurizm, ülkelerin ekonomilerine katkı sağlayan ve ülkelerin dünya çapında isminin duyurulmasında etkili bir sektördür. Bu etkinin olumlu yönde olması, ülkeye gelen turistlerin yaşadıkları turizm deneyimiyle ilişkilidir. Söz konusu turistlerin ziyaretleri sonrasında, ilgili destinasyona yönelik olumlu tavır içerisinde olmaları ülkelere tekrar geliş potansiyelini etkileyerek, destinasyonu tavsiye etme oranını arttıracaktır. Bu bağlamda destinasyon imajının turist üzerinde bıraktığı etki, önem arz etmektedir. Turizm sektörü çalışanları, destinasyon imajıyla ilgili çalışmalar yaparak eksiklikleri görebilir ve bu eksikliklerin giderilmesi için düzenlemeler yapmaktadır. Böylece destinasyonun turist çekme potansiyeli artacaktır ve ülkelerin kalkınmasında bir payı olacaktır. Bu çalışmada sahip olduğu antik kentiyle ve Türkiye'nin en büyük ikinci kumsalına sahip olmasıyla bilinen ve turizm açısından önemli bir destinasyon olan Patara'nın destinasyon imajının turizm potansiyeline etkisi araştırılmıştır. Patara hem deniz turizmini hem de kültür turizmini bir araya getirmesi sebebiyle turizm açısından önemli bir potansiyel oluşturmaktadır. Yapılan çalışma sonrasında deniz turizminin kültür turizmine etkisi de irdelenmiştir. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak, yüz yüze anket tekniği kullanılmıştır ve nicel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, Patara antik kentine ve Patara plajına gelen turistlerden oluşmaktadır. Örneklem yöntemi ise kolayda örneklemi yöntemidir ve bu doğrultuda 386 kişiye anket uygulanmıştır. Veriler, SPSS 25 programına aktarılarak analiz sonuçlarının yorumlanması yapılmıştır. Analiz sonucunda Patara destinasyon imajının turizm potansiyeline etkisi yapılan çoklu regresyon analizi sonucuyla doğrulanmıştır. Patara destinasyon imajının turizm potansiyelini pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Çalışma sonucunda, turistlerin Patara'ya geliş amaçları ve Patara'ya yönelik görüşleri ortaya çıkarılarak, bu destinasyonun olumlu ve olumsuz yönleri belirlenmiştir, gerekli duyulan öneriler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Destinasyon İmajı, Turizm Potansiyeli, Patara
dc.description.abstractTourism is a sector that contributes to the economies of countries and is effective in making the name of the countries known around the world. The fact that this effect is positive is related to the tourism experience of the tourists coming to the country. After the visits of tourists, having a positive attitude towards the destination will increase the rate of recommending the destination by affecting the potential of returning to the countries. In this context, the effect of the destination image on the tourist is important. Tourism sector employees can see the deficiencies by doing scientific research on the destination image and make arrangements to eliminate these deficiencies. In this way, the tourist attraction potential of the destination will increase and it will contribute to the development of the countries. Patara has the ancient city and Turkey's second largest beach. In this study, the effect of the destination image of Patara on tourism potential was ivestigated. Patara creates an important potential in terms of tourism as it brings together both sea tourism and cultural tourism. After the study, the effect of sea tourism on cultural tourism was also examined. In this context, face-to-face survey technique was used as a data collection tool and a quantitative study was conducted. The data used in research consists of tourists coming to the ancient city of Patara and Patara sands. The sampling method is the convenience sampling method and in this direction, a questionnaire was applied to 386 people. The data were transferred to the SPSS 25 and the analysis results were interpreted. As a result of the analysis, the effect of the Patara destination image on the tourism potential was confirmed by the result of multiple regression analysis. It has been concluded that the image of the destination of Patara affects the tourism potential positively. As a result of the study, the tourists' purpose of coming to Patara and their views on Patara were revealed and the positive and negative aspects of this destination were determined, necessary recommendations have been made. Key Words: Destination Image, Tourism Potential, Pataraen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDestinasyon imajının turizm potansiyeline etkisi: Patara örneği
dc.title.alternativeThe effect of destination image on tourism potential: Patara example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-16
dc.contributor.departmentTurizm Rehberliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10263437
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid738221
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess