Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Serhan
dc.contributor.authorMankırcı, Elif Nur
dc.date.accessioned2023-09-22T11:39:23Z
dc.date.available2023-09-22T11:39:23Z
dc.date.submitted2022-05-27
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734716
dc.description.abstractÇocuklar, kültürün aktarım sürecinde hem aktaran hem de aktarılan rollerini üstlenmektedirler. Bu aktarım sürecinde ise en işlevsel öğeler oyun ve oyuncaktır. Oyun, başlı başına bir öğrenme sürecidir. Oyuncak da bu sürecin öğretici malzemelerinden biridir. Eğitim ve öğretim, yalnızca okul sıraları ile sınırlanmamaktadır. Bu süreçler içerisinde müzeler de oldukça önemli bir öğrenme kaynağıdır. Her müze, kendi uzmanlık alanındaki sergi objeleri ile, kültürel mirasın aktarılmasında rol oynamaktadır. Bu rol, hayat boyu öğrenme, nesne merkezli öğrenme, deneyimsel öğrenme, informal öğrenme ve yaşayarak öğrenme gibi farklı nitelemelerle tanımlanmaktadır. Kültürel mirasın aktarımında oyuncak, içinde bulunduğu toplumun ekonomik, eğitimsel, sosyal ve hatta politik süreci hakkında bilgi veren tarihi bir somut kaynaktır. Bu somut kültürel miras kaynakları ise koleksiyonerler tarafından toplanmakta ve bazıları müzelerde sergilenmektedir. Oyuncak müzeleri olarak adlandırılan bu müzeler, sergiledikleri oyuncaklar ile yalnızca çocuklara değil, her yaş grubuna hitap etmektedirler. Bunun yanı sıra, bu müzeler, hem çocuklara hem de yetişkinlere tarih, kültür, sanat, bilim ve benzeri disiplinler hakkında bilgi vermektedirler. Ayrıca, sergilenen oyuncakların çok çeşitli olması, müzedeki eğitim programlarının da çok yönlü olmasını sağlamaktadır.Oyuncak müzeleri, tıpkı çocuklar gibi kültürün aktarımında önemli bir role sahiptir. Bunun yanı sıra, oyuncak müzelerinin sürdürülebilmesi için oyuncakları korumak ve bakımını yapmak gerekmektedir. Burada koleksiyonerlere ve müze uzmanlarına iş düşmektedir. Ancak oyuncakları korumak ve sergilemek yeterli değildir, bu nesneler işlevsel hale de getirilmelidir. Günümüzde müze eğitimi, müze öğrenimine dönmektedir. Sergilenen oyuncakları eğitici hale getirip, öğrenime odaklanılmalıdır. Bu araştırmada, kültürel miras, çocuk, oyun ve oyuncak ile oyuncak müzeleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Araştırmanın örneğini ise İstanbul Oyuncak Müzesi oluşturmaktadır. Anahtar kelimeler: Oyun, Oyuncak, İstanbul Oyuncak Müzesi, Kültürel Miras
dc.description.abstractChildren play a role in both the transmitted and transferor roles in the cultural transfer process. In this transfer process, the most functional items are play and toy. Play is a learning process in itself. Toy is one of the informative materials of this process.Education and training are not limited to school desks only. In these processes, museums are also very especial learning resource. Each museum plays a role in the transfer of cultural heritage through the exhibition objects of its own specialization. This role is described as lifelong learning, object-centered learning, informal learning and learning by experience. This role is defined by different qualities such as lifelong learning, object-centered learning, learning by experience and informal learning.In the transfer of cultural heritage, toys are historic tangible sources of enlightener about the economic, educational, social and even political process of the society in which they are located. These tangible cultural heritage sources are collected by collectors and some are exhibited in the museums.These museums, which are called toy museums, not only appeal to children but also all age groups with toys they exhibit. These museums inform both children and adults on disciplines such as history, culture, art, science, and so on. In addition, the variety of toys exhibited provides to use a versatile educational program in these kinds of museums.Toy museums, have an important role like children in the transfer of culture. Besides, it is necessary to protect and maintain toys for the sustainability of toy museums. Here, the issue is mostly the collectors' and the museum specialists' responsibility. However, preserving and exhibiting toys are not enough, these objects must also be made functional. Today, museum education is returning to museum learning. Learning should be focused on educating through the exhibited toys.In this research, with the toy museums, relationship among children, play, toy in the transfer of cultural heritage is examined. The case of the research is İstanbul Toy Museum.Key words: Play, Toy, İstanbul Toy Museum, Cultural Heritageen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.titlePlay, toy and toy museums: The case of i̇stanbul toy museum
dc.title.alternativeOyun, oyuncak ve oyuncak müzeleri: İstanbul oyuncak müzesi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-27
dc.contributor.departmentKültür Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's games
dc.subject.ytmCultural heritage
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmExperimental learning
dc.subject.ytmPrivate museums
dc.subject.ytmIntangible cultural heritage
dc.subject.ytmToy museum
dc.identifier.yokid10208100
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid724423
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess