The theme of nostalgia in coming-of-age films
dc.contributor.advisor | Erhart, Itır | |
dc.contributor.author | Özdemir, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:39:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:39:09Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-17 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734674 | |
dc.description.abstract | Nostalji teması ile gençlik filmleri birbirine zıt gözükse de aralarında karşılıklı bir etkileşim kurulabilir. Bu tezde amaç Call Me by Your Name (Luca Guadagnino, 2017) ve The Perks of Being A Wallflower (Stephen Chbosky, 2012) filmleri üzerinden bu ikili ilişkiyi kurmaktır. Psikanalitik film teorisi, özellikle Sigmund Freud'un, ergenin fiziksel ve karakter gelişimi konusunda ele aldığı Three Essays on the Theory of Sexuality (1905) gibi yazıları, bu tezin ana kaynaklarıdır. Freud'un yanısıra, gençlikte karakterin nasıl geliştiğine dair Harry Stack Sullivan'ın oluşturduğu Interpersonal Theory (1953) gibi kaynaklar, büyüme çağındaki bir kişiyi daha iyi anlayabilmeye fırsat verir. İki ana kahramanın yolculukları, 'Kimlik Arayışı' ve 'Ev Arayışı' olarak iki bölüme ayrılmaktadır. Tezi oluştururken alt yapıda filmlere hâkim olan nostalji teması yer almıştır. Burada, nostalji ile ifade edilen, filmlerin hem sırası ile 1980'ler ve erken 1990'lardan hikayeleri anlatması hem de sinematografik açıdan ve kullandığı müzik gibi elementler ile eski zamanları hissettirmeye yönelik bir amacının olmasıdır. Tezde, nostalji ile ilgili temel kaynağı Svetlana Boym'un, The Future of Nostalgia (2001) kitabı oluşturmaktadır. Boym (2001), kitapta farklı dönemler için kavramın neyi ifade ettiğini açıklamaktadır. Boym (2001), kavramı iki noktada inceler. Bunlardan biri, güçlendirici nostaljidir ve geride bırakılan evin yeniden inşa edilmesine, diğer anlamıyla eski hatırların, aidiyetin tekrar hissedilerek sağlamlaştırılmasına dayanır. Yansıtıcı nostalji olarak incelediği ikinci türe, tezin amacına hizmet ettiği için daha fazla yer verilmiştir. Yansıtıcı nostalji, geçmişe duyulan özlemin kendisine ve gerektiğinde o döneme ait anıların, sahibinin zihnindeki değişimine odaklanır. Tıpkı yetişkinliğe atılan adımların kendisi gibi, değişime duyulan cesareti de içerir. Baş karakterler, kimliklerini keşfettikleri yolculuklarında, aynı zamanda evlerini, aslında ait oldukları yeri de arayış içindedirler. Kendilerini bulmaları bir anlamda evlerini bulmaları ile aynı olarak düşünülebilir. En önemlisi de bu süreçteki yeniden yaratım ile oluşturulacak hikayedir. Gençliğin hüznü ve keyfi aynı anda içinde barındıran yapısına, nostaljinin benzer şekilde tanımı olan geçmiş düşündeki buruk sevinç hissi karşılık gelebilir. | |
dc.description.abstract | Despite the fact that the theme of nostalgia and coming-of-age films seem contrasting, there is a possibility to set up a correlation between two. The purpose of this thesis is to create means to form a link by studying two films Call Me by Your Name (Luca Guadagnino, 2017) and The Perks of Being A Wallflower (Stephen Chbosky, 2012). Psychoanalytical film theory and Sigmund Freud's works, especially Three Essays on the Theory of Sexuality (1905) in which adolescent's evolution is examined are main sources for this dissertation. Alongside Freud, Harry Stack Sullivan's (1953) Interpersonal Theory is also used intensively as it expands the scope on an adolescent's character development. The protagonists' search is analysed under two captions; namely identity and home. Nostalgia is the fundamental element, around which this body of work shapes itself. The narrations of the films belong to 1980s and early 1990s respectively with both cinematography and music reflecting the emotions of the old days. Svetlana Boym's (2001) The Future of Nostalgia serves as an essential source in my research of nostalgia. Boym (2001) investigates the concept under two headings while referring to the different eras from the past. First one is restorative nostalgia defined as reinventing the old house and consolidating the belonging and reminiscences and feelings attached to them. The second one, used more dominantly for the purposes of this dissertation is reflective nostalgia. It focuses on a desire for the past and re-creates remembrances in the person's mind. This also consists of courage for change during the period in which the adolescent steps into adulthood. The protagonists are in search for their homes where they really belong to while the genuine identity is discovered. The explanation lies in the re-creation of the stories. The sad and joyful time period of younger days may correlate to the bittersweet time zone of nostalgia. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | The theme of nostalgia in coming-of-age films | |
dc.title.alternative | Yetişkinliğe geçiş dönemi filmlerinde nostalji teması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-06-17 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Houses | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Recollection | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Nostalgia | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Time | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Transition to adulthood skills measurement tool | |
dc.subject.ytm | Illusion | |
dc.identifier.yokid | 10339431 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 666919 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Televizyon Sanat Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |