Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Serda Selin
dc.contributor.authorAy, Serkan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:39:08Z
dc.date.available2023-09-22T11:39:08Z
dc.date.submitted2022-08-09
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734671
dc.description.abstractHavacılık endüstrisi; insanları, kültürleri ve işletmeleri dünyanın en uzak yerlerine ulaştırmayı mümkün kılan küresel ekonominin vazgeçilmez bileşenlerindendir. Özellikle yolcu taşıyan havayolu şirketlerinde, doğru fiyatlandırma stratejisi hem hissedarlar hem de yatırımcılar için değer yaratmada önemli bir faktördür. Bu çalışmada, indirimli bilet reklamlarının havayolları hisse senedi fiyatı üzerindeki etkisi Pegasus Havayolları örneği üzerinden ampirik bir analizle belirli bir süre aralığı için incelenmiştir. Düşük maliyetli taşıyıcıların fiyatlandırma politikası iş modeli ve pazar rekabeti nedeniyle genellikle indirim ve promosyonlarla dinamik olduğu için Türkiye'nin önde gelen düşük maliyetli taşıyıcısı olan Pegasus Havayolları araştırma konusu olarak belirlenmiştir. Örneklemde yer alan indirimli bilet kampanyaları ve Pegasus Havayolları hisse senedi getirisi arasındaki ilişkiyi incelemek için Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli (FVFM) kullanılmıştır. USD/TL, EUR/TL, Brent petrol ve Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) duyurularını içeren ek bağımsız değişkenler de FVFM'ye dahil edilmiştir. Regresyon sonucunda elde edilen beta değeri, Pegasus Havayolları'nın BIST-100 endeksinden daha az oynak olduğunu göstermektedir. Pozitif olan anormal getiri katsayısı Pegasus Havayolları hisselerinin BIST-100 endeksinden daha iyi performans gösterdiğini işaret etmesine rağmen şirketin BIST-100 endeksinden ne kadar iyi veya düşük performans gösterdiğini ölçmede istatistiksel olarak anlamlı değildir. FVFM üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda, 01.10.2018 ve 30.11.2019 tarihleri arasında Pegasus Havayolları'nın hisse senedi getirisini açıklamada indirimli bilet reklamlarının önemli olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractAviation industry is one of the indispensable components of the global economy which makes possible to connect people, cultures and businesses to the furthest places in the world. Accurate pricing strategy is an important factor in creating value for both shareholders and investors especially for airlines companies which transport passengers. In this study, the impact of discounted ticket ads on airlines stock price with an empirical analysis for Pegasus Airlines for a specific period of time is examined. Since the low-cost carriers' pricing policy is generally dynamic with discounts and promotions due to the business model and the market competition, Pegasus Airlines, which is the leading low-cost carrier in Turkey, is determined as research subject. The Capital Asset Pricing Model (CAPM) is employed to examine the relationship between Pegasus Airlines stock return and discounted ticket ads for given days of the sample campaigns. Additional independent variables, including USD/TL, EUR/TL, Brent oil and Public Disclosure Platform (KAP) announcements, are also included in the CAPM. As a result of the regression estimation, the beta value indicates that Pegasus Airlines stock is less volatile than BIST-100 index. Abnormal return coefficient is positive, indicating that Pegasus Airlines stock performed better than the BIST-100 index, but it is not significant in measuring how much Pegasus Airlines outperform or underperform the BIST-100 index. As a result of the studies made on the CAPM, discounted ticket ads are found to be insignificant on explaining Pegasus Airlines stock return for given research period between 01.10.2018 and 30.11.2019.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleImpact of discounted ticket ads on airlines stock price: An empirical analysis for Pegasus Airlines
dc.title.alternativeİndirimli bilet reklamlarının havayolu şirketleri hisse senedi fiyatı üzerine etkisi: Pegasus Hava Yolları reklamları için ampirik bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-09
dc.contributor.departmentFinansal Ekonomi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFinancial asset evaluation model
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmStock valuation
dc.subject.ytmStock returns
dc.subject.ytmStocks
dc.subject.ytmStock exchange
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmCheapness campaigns
dc.subject.ytmPegasus
dc.identifier.yokid10329480
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid724441
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess