Show simple item record

dc.contributor.advisorOba, Beyza
dc.contributor.authorBıçakcıoğlu, Meriç
dc.date.accessioned2023-09-22T11:39:03Z
dc.date.available2023-09-22T11:39:03Z
dc.date.submitted2022-08-08
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734658
dc.description.abstractBu keşifsel nitel çalışma Türkiye girişimcilik ekosistemini hareket kazandıran sosyal dinamikleri incelemek üzere yapılmıştır. Araştırma, özellikle sosyal, ekonomik, kültürel ve sembolik sermaye tiplerinden birisinin ya da tümünün girişimcilik alanının hareketliliği üzerindeki rolünü keşfetmeye koyulmuştur. Bourdieu 'nün Pratik Kuramı üzerinden bağlam ile çalışmanın odağı olan bağlamda faal olan aktör arasındaki etkileşimi incelemektedir. Etnografya ve fenomenoloji yöntemlerini birleştiren araştırmada, İstanbul girişimcilik ekosisteminde doğrudan faal olan kişilerle 29 adet yarı-yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Çalışma, girişimcilik ekosisteminin başlıca itkilerinden sosyal sermayenin olduğunu, ancak, kültürel ve ekonomik sermaye tiplerinin de katkı sağladığını göstermektedir. Öte yandan sembolik sermaye tipi, sosyal sermaye tipi ile birlikte, yerel kültürde önemli bir unsur olarak göze batmaktadır. Yerel kültür, girişimcilik alanının gelişimi üstünde önemli bir bağlamsal faktör olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThis qualitative study explores what elements drives the dynamism of the entrepreneurship ecosystem in Turkey. In particular, the study aims to reveal whether one specific or all of the social, economic, cultural, and symbolic capital forms have a role in the activity within the field of entrepreneurship. Based on Bourdieu's Theory of practice, the aim is to explore the interaction between the context and the actors involved within the field of study.With a mix method of ethnographic and phenomenological analysis, 29 semi-structured interviews were conducted with incumbents who are directly engaged in the entrepreneurship ecosystem in İstanbul.The study shows that social capital is the driver in the field, while, cultural and economic capital also contribute in the activity. However, symbolic capital, together with social capital, stands out as a strong element within the local culture, which proved to be a critical contextual factor in the development of the field.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe social dynamics of the entrepreneurship ecosystem in Turkey: A Bourdieusian perspective
dc.title.alternativeTürkiye girişimcilik ekosisteminin sosyal dinamikleri: Bir Bourdieu bakış açısı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-08-08
dc.contributor.departmentOrganizasyon Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmContext
dc.subject.ytmBourdieu, Pierre
dc.subject.ytmPhenomenology
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmEntrepreneurship ecosystem
dc.identifier.yokid10337245
dc.publisher.instituteLisansüstü Programlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid718556
dc.description.pages424
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess