Risk altındaki çocuklara yönelik psikososyal destek hizmetleri: Limon Ağacı Çocuk Danışma Merkezi Projesi örneği
dc.contributor.advisor | Taylan, Hasan Hüseyin | |
dc.contributor.author | Sencer, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:38:57Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:38:57Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-20 | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734640 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, risk altındaki çocuklara yönelik psikososyal destek hizmetlerinin verimliliğini değerlendirmek, limon ağacı çocuk danışma merkezi projesinin verilerine dayanarak risk altındaki çocuklara yönelik sosyal hizmetler açısından önerilerde bulunmaktır. Nitel ve nicel bir araştırma desenine göre yapılandırılmış bu çalışmada, Küçükçekmece ilçesindeki limon ağacı çocuk danışma merkezi prejesindeki çocuklarla ve aileleriyle yapılan görüşme tutanaklarının değerlendirilmesi, proje dahilindeki psikososyal destek hizmetlerinin ön test ve son test ile ölçülmesi, psikososyal destek hizmetleri veren meslek elemanlarıyla yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla verimliliğin değerlendirilmesi yapılmıştır. Elde edilen öntest ve son test verileri korelasyon analiziyle yorumlanmış; proje işleyişi ve meslek elemanlarıyla yapılan görüşmeler betimsel analize tabi tutlarak değerlendirilmiştir. Yapılan çalışmada psikososyal açıdan desteklenen çocuklara ve ailelerine ait görüşme tutanaklarının incelenmesi sonucunda; çocukların yaş, eğitim gördüğü okul, ailelerinin sosyo ekonomik durumu, risk faktörleri, sosyal uyum becerileri, akademik başarıları, okula devam süresi, akran zorbalığı verilerine ulaşılmıştır. Uzmanlarla yapılan görüşmeler ile elde edilen bulguların yorumlanması sonucu Küçükçekmece ilçesinde farklı sosyokültürel özellikteki ailelerde yoksulluk ve beraberinde aile içi iletişim problemlerinin yaygın olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca ön test son testverileri sonucundahiperaktivite, içe kapanma, şiddete eğimlililik gibi davranış problemi olan çocukların eğitim öğretim faaliyetlerinden de uzaklaştığı ve akademik başarılarının düştüğü, psikososyal destek verildikten sonra mevcut davranış problemlerinde azalma olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Çocuk, Risk altındaki çocuklar, Çocuk Refahı, Sosyal hizmet Psikososyal Destek, | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to evaluate the effectiveness of psychosocial support services for children at risk and to make recommendations for social services for children at risk with regard to the data of the project of Lemon Tree Counseling Center for Children. In this study, which was structured by qualitative and quantitative research designs, the interview records of the children and their families within the scope of the project of Lemon Tree Counseling Center for Children in Küçükçekmece district were examined, psychosocial support services within the scope of the project were measured through the pre-test and post-test and the effectiveness of the project was assessed by semi-structured interviews with professionals who provided psychosocial support services. The data obtained from the pre-test and post-test were interpreted through correlation analysis and project management and interviews with professionals were examined by descriptive analysis. In the study, as a result of examining the interview records of the psychosocially supported children and their families the data of the children's age, the school where they were educated, their families' socio-economic status, risk factors, their social cohesion skills, academic achievements, school attendance and peer bullying were obtained. As a result of the interpretation of the findings obtained by interviewing specialists, it has been observed that the poverty along with family communication problems among the families with different sociocultural characteristics is prevalent in Küçükçekmece district. In addition, as a result of the data obtained from the pre-test and post-test it has been concluded that children with behavioral problems such as hyperactivity, introversion and inclination to violence have moved away from educational activities showing lower academic performance and that their existing behavioral problems have decreased after psychosocial support has been given.Keywords: Child, Risk, Child Welfare, , Social Work, Psychosocial Support, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Risk altındaki çocuklara yönelik psikososyal destek hizmetleri: Limon Ağacı Çocuk Danışma Merkezi Projesi örneği | |
dc.title.alternative | Psycho-social support for children at risk services: Lemon Tree Child Consultation Center Project example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-20 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10226702 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 723299 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |