14 seans temel sinirsel geri-bildirim uygulamasının dikkat eksikliği ve özgül öğrenme parametrelerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Canan, Sinan | |
dc.contributor.author | Cancan Diker, İlke | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:38:54Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:38:54Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-20 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734632 | |
dc.description.abstract | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Özgül Öğrenme GüçlüğüBozukluğu, çocukluk dönemlerinde başlayıp yaşam boyu devam edebilen nörogelişimsel birbozukluktur. Bu çalışmanın amacı, DEHB ve ÖÖGB yaşayan çocukların Sinirsel Geri-Bildirim yani Neurofeedback uygulaması öncesi ve sonrasında var olan parametrelerininincelenmesidir. Çalışmanın araştırma grubunu Capitol ortaokulu'nda okuyan ve 10-14 yaşarasında olup DEHB ve ÖÖG tanısı almış olan toplamda 30 çocuk oluşturmaktadır. DEHBtanısı almış olan öğrencilere Bourdon Dikkat Testi, ÖÖG tanısı almış olan öğrencilere deÖzgül Öğrenme Güçlüğü Bataryası uygulanmıştır. Bu çalışmada elde edilen verilerinanalizinde SPSS kullanılmıştır. DEHB ve ÖÖG tanısı almış olan çocukların aldıkları ön veson test puanları karşılaştırılmış ve elde edilen bulgular tartışılmıştır. Ulaşılan sonuç ise ön veson test sonuçları arasında beklenen hipotez doğrulanmaktadır. Buna göre, Sinirsel Geri-Bildirim uygulaması DEHB ve ÖÖG tanısı almış çocukların parametrelerinde olumlu yöndedeğişim gerçekleştirdiği gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) and Specific Learning DisabilityDisorder (LDD) is a neurodevelopmental disorder begins in childhood and can last forlifetime. The aim of this research is to compare the parameters of children who have ADHDand LDD before and after Neurofeedback therapy.The research group of the study consistedof 30 children aged 10-14 who were studying at the Capitol secondary school and werediagnosed with ADHD and LDD. Bourdon Attention Test was applied to students who werediagnosed with ADHD and Specific Learning Disability Battery was applied to students whowere diagnosed as LDD. SPSS was used to analyze the data obtained in this research. Thepre- and post-test scores of children with ADHD and LDD were compared and the findingswere discussed. The expected result is the expected hypothesis between the pre- and post-testresults. According to this research, it was observed that the Neurofeedback therapy positivelychanged the parameters of children diagnosed with ADHD and LDD. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 14 seans temel sinirsel geri-bildirim uygulamasının dikkat eksikliği ve özgül öğrenme parametrelerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | 14 basic sessions of neurofeedback practice evaluation attention disorder and learning disorder parameters | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-20 | |
dc.contributor.department | Nörobilim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10242942 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 723303 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |