Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Barış
dc.contributor.authorİldiz, Mehmet Kaan
dc.date.accessioned2023-09-22T11:38:50Z
dc.date.available2023-09-22T11:38:50Z
dc.date.submitted2022-05-17
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734621
dc.description.abstractTeknolojinin birçok alanda kullanımıyla birlikte sanal gerçeklik teknolojisi hayatımızın birçok alanına dahil olmuştur. Dünyada yaygın olarak ve ağırlıklı olarak erkek çocuk bireylerde görülebilen dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısına sahip bireyler günlük yaşamında denge, koordinasyon, ağırlık aktarma ve bilateral koordinasyon ve genel motor becerilere yönelik zorluklar yaşayabilmektedir. Bu engeller kişinin günlük yaşamındaki eylemlerini gerçekleştirmelerinde zorluk ortaya çıkarmaktadır ve bu eksiklikleri ve bariyerleri aşmak adına destek almaları gerekmektedir.Bu çalışmada DEHB'li çocuklarda sanal gerçeklik uygulamaları ile birlikte genel motor becerilerin değişimini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmaya 5-12 yaş arasında olan DEHB tanısı almış 12 çocuk katılımcı dahil edilmiştir. Olguların demografik, klinik ve kişisel özellikleri kayıt altına alındı. Tüm olguların genel motor becerileri BOT-2 motor kontrol testi ile değerlendirildi. Katılımcıların sanal gerçeklik uygulamalarında elde ettikleri dereceler her uygulamanın kriterleri göz önünde bulundurularak kayıt altına alındı. Çocukların DEHB düzeyleri Conners Öğretmen Değerlendirme Ölçeği aracılığıyla yapılmıştır. Veri analizi için SPSS Statistics 20.0 programı kullanılmıştır. Tüm analizler için anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edildi. Yapılan değerlendirmelerin sonucunda ince motor becerilerinde, ince motor integrasyonu becerilerinde, hız ve çeviklik, bilateral koordinasyon becerilerinde, denge ve üst ekstremite becerilerinde pozitif yönlü orta orta düzeyde; motor becerilerde pozitif yönlü yüksek düzeyde ilişki olduğu ortaya koyulmuştur (p<0,05). Literatür ve çalışmamızın sonuçları değerlendirildiğinde sanal gerçeklik uygulamaların DEHB'li çocuklarım genel motor gelişimine pozitif katkı sağlayabileceği fakat bu pozitif etkinin ileri çalışmalarla desteklenerek devamlı olarak değerlendirilmesi gerekeceği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractWith the use of technology in many areas, virtual reality technology has been included in many areas of our life. Individuals with a diagnosis of attention deficit and hyperactivity disorder that can be seen widely and predominantly in boys around the world may experience difficulties in balance, coordination, weight transfer and bilateral coordination and general motor skills in their daily lifes. These obstacles pose difficulties for the person to carry out their actions in daily life and they need support to overcome these deficiencies and barriers.In this study, it is aimed to examine the changes in general motor skills together with virtual reality applications in ADHD children. Twelve children who were diagnosed with ADHD between the ages of 5-12 were included in the study. Demographic, clinical and personal characteristics of the cases were recorded. General motor skills of all cases were evaluated with BOT-2 motor control test. The degrees obtained by the participants in virtual reality applications were recorded considering the criteria of each application. The ADHD levels of the children were done through the Conners Teacher Evaluation Scale. SPSS Statistics 20.0 program was used for data analysis. The significance level was accepted as p <0.05 for all analyzes. As a result of the evaluations, positive, moderate to medium level in fine motor skills, fine motor integration skills, speed and agility, bilateral coordination skills, balance and upper extremity skills; It was revealed that there was a high level of positive correlation in motor skills (p <0.05). When the literature and the results of our study are evaluated, it is concluded that virtual reality applications can contribute positively to the overall motor development of ADHD children, but this positive effect will need to be constantly evaluated by supporting further studies.Keywords: virtual reality, motor skill, balance, coordination, bilateral coordination, BOT-2 motoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFiziksel Tıp ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysical Medicine and Rehabilitationen_US
dc.subjectNörolojitr_TR
dc.subjectNeurologyen_US
dc.titleDikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısına sahip çocukların genel gelişiminin sanal gerçeklik uygulamaları ile desteklenmesi
dc.title.alternativeSupporting the general development of children between 5-12 years of age with attention-deficit and hyperactivity disorder
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-17
dc.contributor.departmentErgoterapi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmGross motor skills
dc.identifier.yokid10307377
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid722568
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineNörobilim Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess