Show simple item record

dc.contributor.advisorLotfı, Sayra
dc.contributor.authorYıldırım, Songül Sezen
dc.date.accessioned2023-09-22T11:38:46Z
dc.date.available2023-09-22T11:38:46Z
dc.date.submitted2022-08-09
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734611
dc.description.abstractBu tezde; üniversite öğrencilerinin şiddete yönelmesine neden olan faktörlerin belirlenmesi, sosyo-demografik değişkenlerin öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi, elde edilecek sonuçlar ışığında aile ve topluma yönelik bilgilendirmelerin yapılması ve gerçekleştirilecek sosyal hizmet müdahalelerine ilişkin önerilerin sunulması amaçlanmaktadır. Daha önce yapılan araştırmalar öğrencilerin aile dinamikleri ve sosyal medya kullanımı üzerinedir. Bu araştırmada ise, sosyo-demografik değişkenlerin; aile yapısı, kültürel farklılık, okul ortamı vb. etkenler üzerinde durulup sorunlar tespit edilmiştir. Sosyal hizmet müdahaleleri kapsamında, sosyal hizmetin temel yaklaşımları olan genelci yaklaşım, aile üzerindeki yaklaşım, ekolojik yaklaşım ve güçlendirme yaklaşımı ele alınmıştır.Anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Formun ilk bölümü öğrencilerin kişisel bilgilerinin toplanması amacıyla `Sosyo-demografik Veri Formu`, formun ikinci bölümünde ise öğrencilerin şiddet eğilimi düzeyini belirlemek amacı ile `Şiddet Eğilimi Ölçeği (ŞEÖ)` kullanılmıştır. Anket formu aracılığıyla elde edilen verilerin girişi, analizi ve sınıflandırılması bilgisayar ortamında `SPSS 24 programı ile analiz edilmiştir. İlişkisel tarama modeline göre tasarlanmış betimsel bir çalışmadır. Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H testi,Cronbach Alpha analiz yöntemleri kullanılarak, araştırmanın bulguları, sayı ve yüzde değerleri hazırlanarak tablolar halinde gösterilmiştir.Araştırma sonucunda sosyo-demografik değişkenlerin öğrencilerin şiddet eğilim düzeyleri üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Anne ve babanın eğitim durumları, çalışma durumları, sosyal medya kullanımı, seyredilen programlar, çocukluklarının geçtiği yer ve kardeş sayıları ile şiddet tutumları arasında pozitif ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin şiddet eğilimi düzeylerinin azaltılması ve var olan durumun minimum seviyeye indirgemek için okul sosyal hizmetinin yaygınlaştırılması, ebeveynlerin ve öğretmenlerin bilinçlendirilmesi hususunda önerilerde bulunulmuştur (P<0.05)Anahtar Kelimeler: Aile, Sosyal Hizmet Müdahale Yöntemleri, Şiddet, Okul Sosyal Hizmeti
dc.description.abstractIn this thesis mentions about determining the factors that cause university students to be directed to violence, examining the effects of socio-demographic changeables on students, informing the family and society in the light of the results to be obtained and it is aimed to present suggestions regarding the effective service interventions of the socio-demographic changeables to be realized on the attitude of violence among university students. Previous researches are about students' family dynamics and use of social media. In this research, socio-demograhic changeables: family structure, cultural differences, school environment etc. were emphasized factors and identied the problems. Within the scope of social work interventions, the generalist approach, which is the main approaches of social work is handled the family approach, ecological and empowerment approach.The questionnaire consistsof two parts. In the first part of the form, it bases 'socio-demographic data form' in order to collect personal informaiton of students, in the second part of the form, 'violence tendecy scale (VTS)' was used to determine the level of violence tendecy of students. Input of data obtained through the questionnaire, analysis and classification were analyzed in with computer area 'SPSS 24 program'. It is a descriptive study designed according to the relational screening model. The finding of the researchi number and percentage values were prepared and shown in tables using Mann whitney U test, Kruskal Wallis H test, Cronbach Alpha analysis methods.As a result of the research, it was observed that socio-demographic changeables have an effect on students' violence levels. It was observed that there was a positive relationship between the educational status of the mother and father, their employment status, the use of social media, the programs watched, the place where their children passed, and the number of siblings and their attitudes towards violence. Suggestions were made in order to decrease the tendecy of violence of students and to disseminate the school social service in order to minimize the existing situation, and to raise awareness of parents and teachers.Key Words: Family,Violence, Social Work İnvertion Methods,School Social Worken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleSosyo-demografik değişkenlerin üniversite öğrencilerindeki şiddet tutumuna etkisi
dc.title.alternativeEffect of socio-demographic changeables on violence at university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-09
dc.contributor.departmentSosyal Hizmet Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDomestic violence
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSocial services
dc.subject.ytmSociodemographic variables
dc.subject.ytmSocio-demographic characteristics
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10334482
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid723315
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineSosyal Hizmet Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess