dc.contributor.advisor | Başak, Tülay | |
dc.contributor.author | Dönmez, Gamze Şengül | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:38:06Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:38:06Z | |
dc.date.submitted | 2023-02-27 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734509 | |
dc.description.abstract | Araştırma, hemşirelik öğrencilerine verilen temel yaşam desteği (TYD) eğitiminde iki farklı simülasyon uygulamasının etkinliklerinin incelenmesi amacı ile yarı deneysel desende planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Hemşirelik Fakültesi'nde 2018-2019 eğitim öğretim yılında 4. sınıf öğrencisi olarak öğrenim gören 100 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma için etik kurul onayı, fakülte dekanlığından yazılı izin ve araştırmaya katılan öğrencilerden imzalı gönüllü onay formu alınmıştır. Öğrenciler, eğitimi alacakları simülasyonun niteliğine göre rastgele olarak iki gruba ayrılmıştır. Düşük gerçeklikli simülasyon (DGS) ile eğitim görecek olan 50 öğrenci DGS grubunu, Yüksek gerçeklikli simülasyon (YGS) ile eğitim görecek 50 öğrenci ise YGS grubunu oluşturmuştur. Simülasyon uygulamalarının ardından öğrencilere `TYD Bilgi Değerlendirmesi Testi`, `Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği` ile `Simülasyon Tasarım Ölçeği` uygulanmıştır. Beceri değerlendirmelerinde, beceri değerlendirme kontrol listesi ve yüksek gerçeklikli simülatörün yaptığı değerlendirmeler esas alınmıştır. Verilerin analizinde; Shapiro Wilk testi, t testi, Mann Whitney U testi, Wilcoxon testi ve Kikare analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; DGS ve YGS gruplarının TYD bilgi değerlendirmesinde, iki grubun ön test puanları arasında anlamlı fark görülmez iken, son testte YGS grubu puan ortalamasının, DGS grubu puan ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur (p=0.067; p<0.001). DGS ve YGS grupları beceri değerlendirmesi açısından kıyaslandığında, iki grubun ön test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, beceri son test değerlendirmelerinde YGS grubu puan ortalamasının, DGS grubu puan ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır (p=0.069; p<0.001). Beceri son test performanları sırasında, öğrencilerin bir dakikadaki ortalama bası hızı ve ventilasyonda uyguladığı ortalama inspirasyon hava hacmi bakımından gruplar arasında, istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p=0.860; p=0.061). Bununla birlikte, uygulanan göğüs basısı derinliklerinin ortalamalarına bakıldığında, YGS grubunun basılarının DGS grubuna göre daha etkili olduğu görülmüştür (p=0.001). YGS grubunda yer alan öğrencilerin `Simülasyon Tasarım Ölçeği` ve `Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği` toplam madde puan ortalamalarının, DGS grubunda yer alan öğrencilerin puan ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur (p<0.001). Araştırmanın sonuçları doğrultusunda, hemşirelik öğrencilerine verilen TYD gibi komplike becerilerin öğretiminde gerçeklik düzeyi yüksek simülasyon yöntemlerinin kullanılması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | The research was planned in a semi-experimental design to examine the activities of two different simulation applications in basic life support (BLS) education given to nursing students.The sample of the study consisted of 100 students studying at the Faculty of Health Sciences Gülhane Nursing Faculty as a fourth year student in the 2018-2019 academic year. Ethics committee approval, written permission from the Faculty Dean's Office and signed volunteer approval form were obtained for the research. The students were randomly divided into two groups according to the nature of the simulation they will receive. 50 students who will be trained with low-fidelity simulation (LFS) have formed the DGS group, and 50 students who will be trained with high- fidelity simulation (HFS) have formed the YGS group. After the simulation applications, `BLS Knowledge Assessment Test`, `Student Satisfaction and Self Confidence Scale in Learning` and `Simulation Design Scale` were applied to the students. Skill assessments are based on the skill assessment checklist and assessments made by the high-reality simulator. In the analysis of the data; Shapiro Wilk test, t test, Mann Whitney U test, Wilcoxon test and Chi-square analysis were used.According to the results obtained from the research; While there was no significant difference between the pretest scores of the two groups in the BLS information evaluation of the LFS and HFS groups, the mean score of the HFS group was found to be statistically significantly higher than the LFS group score in the posttest (p = 0.067; p <0.001). When LFS and HFS groups were compared in terms of skill assessment, there was no significant difference between the pretest scores of the two groups. However, in the post-test evaluations of the skill group, the HFS group mean score was found to be statistically significantly higher than the LFS group score mean (p = 0.069; p <0.001). During skill posttest performances, there was no statistically significant difference between the groups in terms of average pressure rate per minute and the average inspiratory air volume applied in ventilation (p = 0.860; p = 0.061). However, when the averages of chest compression depths applied were analyzed, it was seen that the compressions of the HFS group were more effective than the LFS group (p = 0.001). It was found that the total item mean scores of the students in the HFS group `Simulation Design Scale` and `Student Satisfaction and Self-Confidence Scale in Learning` were statistically significantly higher than the mean scores of the students in the LFS group (p <0.001). In line with the results of the research, it is recommended to use high- fidelity simulation methods in teaching complex skills such as BLS given to nursing students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Hemşirelik öğrencilerine verilen temel yaşam desteği eğitiminde iki farklı simülasyon uygulamasının etkinliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the effects of two different simulation applications in basic life support training given to nursing students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-02-27 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Esasları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.subject.ytm | Nurses | |
dc.subject.ytm | Nursing | |
dc.subject.ytm | Nursing research | |
dc.subject.ytm | Education-nursing | |
dc.subject.ytm | Cardiopulmonary resuscitation | |
dc.subject.ytm | Students-nursing | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | Life support systems | |
dc.identifier.yokid | 10330663 | |
dc.publisher.institute | Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 665655 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Hemşirelik Esasları Bilim Dalı | |