Evaluation of a motion based 3d virtual sports platform in the scope of technology acceptance model
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Zahide | |
dc.contributor.advisor | Yükseltürk, Erman | |
dc.contributor.author | İlhan, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:38:04Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:38:04Z | |
dc.date.submitted | 2021-12-24 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734504 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Kinect hareket algılama teknolojisini kullanarak bireye ev ortamında tek başına spor yapma imkanı veren 3-Boyutlu Sanal Spor Platformu (SSP), teknoloji kabul modeli kapsamında, platformu kullanan öğrencilerin algıları ile öğretmen adayı antrenörlerin ve uzmanların görüşleri açısından değerlendirilmektedir. Araştırmaya katılanlar, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenci olan 22 kullanıcı; Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 8 antrenör adayı; ve Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğretim üyesi olan iki uzmandan oluşmaktadır. Çalışmanın araştırma desenini temel nitel araştırma yöntemi oluşturmaktadır. Veri toplama, yarı yapılandırılmış görüşmelerle her katılımcı grubuyla ayrı ayrı yapılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, Sanal Spor Platformunun, kullanıcıların fiziksel, duygusal ve üretkenlik gibi yönlerden faydalı olarak algıladıkları bazı etkileri vardır. Ayrıca, bazı tasarımsal ve teknik dezavantajları olsa da, SSP çoğunlukla kullanımı kolay olarak algılanmaktadır. Ek olarak, katılımcılar benzer sistemlerin geliştirilmesinde tasarımcılara yardımcı olabilecek, ve ilerideki iyileştirmeler için önerilerde bulunmaktadır. Bu nedenle, genel olarak beden eğitimi veya kişisel egzersizde bu tür öğretim teknolojilerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi kapsamında literatüre katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Ayrıca bu ve geliştirilecek olan benzeri araçların iyileştirilmesi için geri bildirim sağlanmakta, gelecek çalışmalar için önerilerde ve uygulama için çıkarımlarda bulunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this study, a recently developed 3D Virtual Sports Platform (VSP) using Kinect motion detection technology, which allows the individual to exercise in the home environment, is evaluated in the scope of technology acceptance model; in terms of the perceptions of students using it, and the views of preservice coaches, and experts. Participants of the study consisted of 22 users, who were students at the Computer Education and Instructional Technologies Department; 8 preservice coaches who were students at the Sports Sciences Faculty; and two experts, who are academics at the Sports Sciences Faculty, in Kırıkkale University. Basic qualitative research method was implemented throughout the study. Data collection was held separately with each group of participants through semi-structured interviews. According to the results of this study, the VSP has some effects that are perceived to be useful in physical, affective and productivity manners by the participants. VSP is mostly perceived to be easy to use, companied with some design and technical drawbacks. In addition, participants provide suggestions for further improvements, which shall aid designers with the development of similar systems. Thus, this study contributes to the literature of designing, developing, and evaluation of similar instructional technologies in physical education or personal exercise in general. Also providing feedback for further improvement of this tool, suggestions for future studies, and implications for practice. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Evaluation of a motion based 3d virtual sports platform in the scope of technology acceptance model | |
dc.title.alternative | Hareket tabanlı 3 boyutlu sanal spor platformunun teknoloji kabul modeli kapsamında değerlendirmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-12-24 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Human motion | |
dc.subject.ytm | Motoric motions | |
dc.subject.ytm | Acceptance and use of technology model | |
dc.subject.ytm | Motion capture | |
dc.subject.ytm | Exercise movement techniques | |
dc.identifier.yokid | 10303271 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 702152 | |
dc.description.pages | 268 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |