Show simple item record

dc.contributor.advisorTürer, Ahmet
dc.contributor.authorYalçın, Özlem
dc.date.accessioned2023-09-22T11:38:03Z
dc.date.available2023-09-22T11:38:03Z
dc.date.submitted2022-03-03
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734502
dc.description.abstractYenilenebilir enerji kaynakları, fosil yakıtlara çevre dostu bir alternatif haline gelmiştir. Yenilebilir bir enerji kaynağı olan güneş enerjisi, düşen fotovoltaik panel maliyetleri sayesinde dünya genelinde yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Dünyadaki eğilime paralel olarak, Türkiye'deki güneş enerjisi santrallerinin (GES) üretim kapasitesi 5 GW'a ulaşmıştır. Tipik bir GES'de, PV paneller sahaya özgü bir eğime sahip çelik taşıyıcı yapılara monte edilmektedir. Geçtiğimiz yıllarda panel taşıyıcı yapılarda meydana gelen kar yükü hasarları, tasarım yükü kodu olan TS 498'in GES'ler için uygun olmadığı ve önerilen kar yüklerinin, bölgesel farklılıkları yeterince temsil edemediğini göstermiştir. Bu çalışmada, 50 yıl ortalama tekerrür periyoduna sahip kar yükü değerleri ECMWF'in ERA 5 küresel iklim veri seti kar verileri kullanılarak hesaplanmış ve Türkiye için yeni bir zemin kar yükü haritası önerilmiştir. Önerilen harita, meteorolojik ölçümlerle kıyaslanarak doğrulması yapılmış ve TS 498'de önerilen zemin kar yükü değerleri ile karşılaştırılmıştır. GES'lerde kullanılan PV panel taşıyıcı yapılarda sıklıkla görülen kar hasarlarına ilişkin tavsiyelerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractRenewable energy sources have become an environment friendly alternative to fossil fuels. As a renewable source, solar energy becomes widespread under favor of decreasing costs in Photovoltaic (PV) cell production. Similar to the growth trend in the world, total production capacity of installed Solar Power Plants (SPP) have recently reached over 5 GW in Turkey. In a typical SPP, PV modules are mounted on steel supporting structures with a site-specific inclination angle. In the last years, damage of many PV mounting structures due to snow load has shown that characteristic ground snow load proposed in design load code TS 498 is not suitable for SPP and does not sufficiently represent regional variance of snow climate. In the present study, snow load values with 50-year mean return interval are obtained using ECMWF- ERA 5 global climate model snow data and a new ground snow load map for Turkey is proposed. Proposed map is validated by meteorological observations and compared with TS 498 snow load values on ground. Some design recommendations are made for PV supporting structures at SPP based on commonly observed snow damage patterns.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleA study on new Turkish ground snow load map and snow damage prevention recommendations for solar power plants
dc.title.alternativeYeni türkiye zemin kar yükü haritası üzerine bir çalışma ve güneş enerjisi santrallerinde kar hasarının önlenmesine ilişkin öneriler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-03-03
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10329183
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid710419
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess