Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdil, Tuncer
dc.contributor.authorSarı, Esra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:54Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:54Z
dc.date.submitted2023-02-20
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734478
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin kültürlerarası yetkinlik algısına etki eden faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak evvela kültür, kültürel farklılıklar ve kültürlerarası yetkinlik literatürü incelenmiş, kültürlerarası yetkinliğe etki eden unsurlar ile ilgili hipotezler oluşturulmuş ve test edilmiştir. Basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 382 öğrenciye ulaşılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmış ve veriler 2018-2019 eğitim öğretim yılında toplanılmıştır. Araştırmada Chao (2014) tarafından geliştirilen Intercultural Competence Scale (ICS), Kültürlerarası Yetkinlik Ölçeği Türkçe'ye uyarlanarak kullanılmıştır. Anket Kültürlerarası Etkileşim Bilgisi, Kültürlerarası Etkileşime Duyuşsal Yönelim, Kültürlerarası Durumlarda Öz yeterlilik, Kültürlerarası Ortamlarda Davranışsal Performans ve Kültürlerarası Bilinç olmak üzere 5 boyuttan oluşmaktadır. Araştırma bulgularına göre İzmir'deki üniversitelerin 1.ve 4.sınıflarında okumakta olan İşletme bölümü öğrencilerinin kültürlerarası yetkinlik algılarının en yüksek olduğu boyut Kültürlerarası Etkileşime Duyuşsal Yönelim Boyutudur ve onu Kültürlerarası Durumlarda Öz yeterlilik boyutu takip etmektedir. Farklı demografik özelliklerin de değişkenler üzerinde etkiye sahip olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkeninin Kültürlerarası Yetkinlik Algısı (KYA) açısından istatiksel açıdan anlamlı bir fark oluşturmadığı görülmektedir. Üniversitede alınan dersler, yurtdışı tecrübesi, yurtdışı yaşam deneyimi, lise ve üniversite türü ile üniversitede alınan hazırlık eğitimi ile KYA arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the factors that affect university students' intercultural competence (IC). For this purpose, firstly, the literature on culture, cultural differences and intercultural competencies was examined, hypotheses about the factors that affect intercultural competencies were created and tested. 382 students were reached using the simple random sampling method. Survey technique was used as data collection method and data were collected in the 2018-2019 academic year.In the research, Intercultural Competence Scale developed by Chao (2014) was adapted to Turkish and used. The questionnaire consists of 5 dimensions: Knowledge of Intercultural Interaction, Affective Orientation to Intercultural Interaction, Self-efficacy in Intercultural Situations, Behavioral Performance in Intercultural Interaction and Display of Intercultural Consciousness.According to the findings of the research, the dimension in which the Intercultural Competencies of the freshmen and the senior students of Business Department of the universities in Izmir are the highest is the Affective Orientation to Intercultural Interaction dimension and it is followed by the Self-efficacy dimension in Intercultural Situations. It is seen that different demographic characteristics also have an effect on variables.As a result of the research, it is seen that the gender variable does not make a statistically significant difference in terms of IC. It was found that there is a significant difference between the courses taken at the university, the international experience, experience of living abroad, the type of high school and university, and the preparatory education taken at the university and the IC.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletme bölümü öğrencilerinin kültürlerarası yetkinlik algısına yabancı dil ve alan eğitiminin etkisi: İzmir ili örneği
dc.title.alternativeThe impact of foreign language and field education on the perception of intercultural competence of business administration students: The case of İzmir province
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-02-20
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness education
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmCultural difference
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmIntercultural competence
dc.subject.ytmCultural competence
dc.identifier.yokid10262253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid672169
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess