Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Aysun
dc.contributor.authorŞimşek, Bahise Asude
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:53Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:53Z
dc.date.submitted2023-05-12
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734474
dc.description.abstractLüks markalar, Twitter ve Facebook gibi sosyal medya platformları aracılığıyla tüketicileriyle iletişime geçebildikleri gibi aynı zamanda şu anda tüketicisi olmayan ama ileride muhtemel tüketici potansiyeli konumundaki kişilerle de iletişim kurabilmekte ve markalarını arzu nesnesi haline dönüştürebilmektedirler.Bu tezin amacı lüks markaların pazarlama iletişim aracı olarak sosyal medyayı nasıl ve ne kadar başarılı kullandıklarını araştırmaktır. Markaların paylaşımlarında en çok hangi kriterleri kullandığını belirlemenin yanında bu içeriklerden hangilerinin daha çok tüketici bağlılığı oluşturduğu da ortaya konmaya çalışılmıştır.Bu kapsamda LVHM Group 'a ait 33 lüks markanın Facebook sayfaları ve 5 lüks markanın Twitter sayfalarının Ocak 2020 Aralık 2020 tarihine kadar olan gönderileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma örneklemi olarak seçilen grubun sosyal medya hesaplarında yaptığı paylaşımlar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.Araştırma bulgularına göre,lüks markaların Facebook ve Twitter sayfalarını en çok ürünlerini sergilemek amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir. Markaların Facebook sayfalarından elde edilen verilere göre bilgi içeriği kriterinden ürünlerin sergilenmesi ve katalog çekimleri kriteri, mesaj öğeleri kriterinde tek görüntü içeren gönderiler, çekicilik kriterinde estetik,kalite ve üstünlük- mükemmellik içeren gönderilerin daha yüksek tüketici bağlılık oranına sahip olduğu tespit edilmiştir.Markaların Facebook ve Twitter sayfalarında görsel kullanılmasının içeriğin etkileşimini arttırdığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractLuxury brands can communicate with their consumers through social media platforms such as Twitter and Facebook, as well as communicate with people who are not currently consumers but have potential consumer potential in the future and turn their brands into objects of desire. The aim of this thesis is how luxury brands use social media as a marketing communication tool and how well they use it. In addition to determining which criteria brands use the most in their posts, it has also been tried to reveal which of these content creates more customer engagement. In this context, the Facebook pages of 33 luxury brands belonging to LVHM Group and the Twitter pages of 5 luxury brands until January 2020 December 2020 were analyzed for content has been subjected. The shares of the group selected as the research sample on their social media accounts were analyzed by content analysis method. According to the research findings, it was determined that luxury brands mostly use Facebook and Twitter pages to showcase their products. According to the data obtained from the Facebook pages of the brands, it has been determined that the exhibition of the products and the catalog shooting criteria from the information content criterion, the posts containing a single image in the message items criterion, the posts containing aesthetics, quality and superiority-perfection in the attractiveness criterion have a higher consumer loyalty rate. It has been determined that the use of images on the pages increases the interaction of the content.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama iletişiminde yeni yaklaşımlar kapsamında sosyal medya uygulamaları: Lüks markalara yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeSocial media applications within the scope of new approaches in marketing communication: A research on luxury brands
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-05-12
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmLuxury
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTwitter
dc.subject.ytmCustomer engagement
dc.identifier.yokid10232200
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid678696
dc.description.pages247
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess