Merkezî sınavlara hazırlıkta dil bilgisi öğretimi
dc.contributor.advisor | Bülbül Oğuz, Betül | |
dc.contributor.author | Aktürk, Murat | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:37:49Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:37:49Z | |
dc.date.submitted | 2023-03-06 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734461 | |
dc.description.abstract | Merkezî sınavlarda adaylara en fazla sayıda sorunun sorulduğu derslerden biri Türkçedir. Türkçe dersinin konuları içerisinde dil bilgisi önemli bir yer tutmaktadır. Üniversiteye giriş sınavlarında adaylara ortalama 10, liselere giriş sınavlarında ise ortalama 5 dil bilgisi sorulmaktadır. Bu nedenle sınav hazırlık sürecinde ve sınav hazırlık kaynaklarında dil bilgisine geniş yer ayrılmaktadır. Bununla birlikte dil bilgisi konularının anlatımı esnasında birtakım ikilemli durumlarla ve tutarsızlıklarla karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada akademik kaynaklardan yararlanarak söz konusu ikilem ve tutarsızlıkların tespiti ve değerlendirilmesinin yanı sıra kavramların adlandırılması ve tasnifinde de çözüm önerileri sunulmuştur. Çalışmada dil bilgisi konularının yanı sıra sınavlarda önemli yer tutan yazım kuralları ve noktalama işaretleri konuları üzerinde de durulmuştur. | |
dc.description.abstract | One of the courses in which the highest number of questions are asked to candidates in central exams is Turkish. Grammar has an important place among the subjects of the Turkish course. Candidates are asked to learn an average of 10 languages in university entrance exams, and an average of 5 in high school entrance exams. For this reason, a wide range of grammar is reserved in the exam preparation process and exam preparation resources. However, some dilemmas and inconsistencies are encountered during the explanation of grammar subjects. In this study, in addition to identifying and evaluating the aforementioned dilemmas and inconsistencies by using academic sources, solution suggestions are also presented in naming and classifying the concepts. In the study, besides grammar issues, spelling rules and punctuation marks, which have an important place in the exams, were also emphasized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Merkezî sınavlara hazırlıkta dil bilgisi öğretimi | |
dc.title.alternative | Preparing for central exams language teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-03-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Preparation books | |
dc.subject.ytm | Functional grammar | |
dc.subject.ytm | Highschools entrance exam | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Word knowledge | |
dc.subject.ytm | University entrance examinations | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.identifier.yokid | 10250766 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 673437 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |