Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Asiye Ayben
dc.contributor.authorAslan, Helin
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:43Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:43Z
dc.date.submitted2023-04-26
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734443
dc.description.abstractGünümüz iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, çevresel etkenler, akıllı telefon sahipliğinin artması, internete erişim olanaklarının gelişmesi ve pandemi gibi olağanüstü durumlar, tüketicinin geleneksel alışveriş yöntemlerinden çevrimiçi alışverişe yönelmesine neden olmaktadır. Bu doğrultuda tüketicilerin elektronik alışverişlerinde ödeme konusu kaygı yaratan bir sorun olarak gündeme gelmektedir.Bu çalışma, tüketicilerin elektronik ortamda yaptığı alışverişlerde kendilerine sunulan ödeme alternatiflerine yönelik güvenlik ve güven algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda oluşturulan modelde tüketicilerin elektronik ödeme yöntemlerine yönelik güvenlik ve güven algısı ile çeşitli parametreler çerçevesinde ödeme araçlarının kullanımı arasındaki ilişki değerlendirilmiştir.Çalışmada veriler, Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde lisans eğitimi görmekte olan 503 öğrenciden anket yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve AMOS programları kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenilirliğini test etmek amacıyla `Güvenilirlik Analizi`, `Madde Toplam Puan Korelasyonu`, yapı geçerliliği test etmek için `Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA)`, ve `Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA)` yapılmıştır. Model kapsamında öne sürülen hipotezler test edilirken yapısal eşitlik modelinden (YEM) faydalanılmıştır. Çalışma sonucunda da yapısal eşitlik modeli ile elde edilen genel uyum değerleri incelendiğinde modelin kabul edilebilir düzeyde uyum gösterdiği görülmüştür. Aynı şekilde yol analizi sonuçları da araştırmada yer alan 9 hipotezin desteklendiğini ortaya koymuştur. Bu doğrultuda teknik koruma, işlem prosedürleri, güvenlik bildirimleri, güvenlik algısı ve duyulan güven değişkenlerinin tüketicilerin elektronik ödeme yöntemlerini kullanma üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe developments in today's communication technologies, environmental factors, the increase of smartphone ownership, the development of internet access facilities and the pandemic caused the consumer to turn to online shopping from traditional shopping methods. In this subject the issue of payment in the electronic purchases of consumers is a problem that creates anxiety.This study was carried out to determine the perceptions of security and trust regarding the payment alternatives offered to consumers in their electronic shopping. In the model created in this context, the relationship between consumers' perception of security, trust in electronic payment methods and the use of payment instruments within the framework of various parameters was evaluated.In the study, data were collected through questionnaires from 503 undergraduate students at Manisa Celal Bayar University. SPSS and AMOS programs were used in the analysis of the data. In order to test the reliability of the scales, `Reliability Analysis`, `Item Total Score Correlation`, `Explanatory Factor Analysis (EFA)` and `Confirmatory Factor Analysis (CFA)` were performed to test construct validity. While testing the hypotheses put forward within the scope of the model, the structural equation model (SEM) was used. As a result of the study, when the general fit values obtained with the structural equation model were examined, it was seen that the model showed an acceptable level of fit. Likewise, the results of the path analysis revealed that 9 hypotheses in the research were supported. In this respect, it has been determined that the variables of technical protection, transaction procedures, security notifications, security perception and trust have a significant effect on consumers' use of electronic payment methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElektronik ödeme yöntemlerine yönelik tüketicinin güvenlik ve güven algısının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of consumer's perception of security and trust for electronic payment methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-04-26
dc.contributor.departmentEkonomi Finans Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic payment systems
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.identifier.yokid10252981
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677609
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEkonomi ve Finans Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess