Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, İsmail
dc.contributor.authorSaraç, Buse
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:42Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:42Z
dc.date.submitted2022-11-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734440
dc.description.abstractKüreselleşen yeni dünyada geleneksel reklamcılığın yetersiz kalması veinternetin hızla gelişiyor olması internet reklamcılığının önemini arttırmıştır.Temelde aynı işlevi görseler dahi internet reklamcılığı maliyet tasarrufu,ölçülebilirlik ve interaktiflik açısından firmalara avantaj sağlamaktadır. Aramamotoru reklamcılığı son zamanlarda en fazla gelişim gösteren internetreklamcılığı türüdür.Bu çalışmanın amacı, bir arama motoru reklamcılığı türü olan GoogleAdWords'ün ihracatta müşteri bulma yöntemine etkisini ölçmektir. Bu etkiyiölçerken; ihracat, internet ve internet reklamcılığı, arama motoru pazarlamasıkonuları üzerine bilgiler verilmiştir. Google AdWords uygulaması ile reklamkampanyası oluşturulmuştur. Bir aylık süre boyunca Romanya ve Gürcistanpazarındaki kampanya etkisi değerlendirilmiştir. Bu sürenin sonunda aramamotoru reklamcılığının web sitesi trafiğini arttırdığı ve uluslararası piyasalardayeni müşteriler bulmaya yardımcı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn the globalizing new world, the insufficiency of traditional advertisingand the rapid development of the internet have increased the importance ofinternet advertising. Internet advertising provides an advantage to companiesin terms of cost savings, measurability and interactivity, although they basicallyperform the same function. Search engine advertising is the most developingtype of internet advertising recently.The purpose of this study is to measure the effect of Google AdWords, atype of search engine advertising on the method of finding customers in export.While measuring this effect; information was given on export, internet andinternet advertising, search engine marketing. An advertising campaign hasbeen created with the Google AdWords application. The campaign effect in theRomanian and Georgia's market was evaluated for a month. At the end of thisperiod, it has been observed that search engine advertising increases websitetraffic and helps find new customers in international marketsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİhracatta modern müşteri bulma yöntemleri üzerine bir çalışma: Google adwords uygulaması
dc.title.alternativeA study on modern customer finding methods in exports : Google adwords application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-09
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ve Finansman Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSearch engines
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmGaining new customer
dc.subject.ytmGoogle Adwords
dc.identifier.yokid10251746
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664436
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess