Erken çocukluk dönemindeki izleyiciye yönelik çizgi filmlerde toplumsal cinsiyetin inşası: Vikingler örneği
dc.contributor.advisor | Uçan, Gülten | |
dc.contributor.author | Kuşaklı, Müyesser Pınar | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:37:20Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:37:20Z | |
dc.date.submitted | 2023-08-18 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734381 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma toplumsal cinsiyet rollerinin Vikingler Çizgi Filmindenasıl temsil edildiğini betimlemeyi ve değerlendirmeyi amaç edinmektedir.Bu tez, betimleme amaçlı niteliksel bir çalışmadır. Vikingler çizgifilminin amaca uygun örnekleme tekniğine uygun olarak en çok izlenen 43tanesi örneklem olarak seçilmiştir. Filmler yazılı metne dönüştürüldüktensonra Maxqda Programı ile veriler işlenmiş, tümevarımsal tematik analizyöntemi ile incelenmiştir.Araştırma sonucunda seçilen örneklemde toplumsal cinsiyeti inşaeden ataerkil düşünce kalıplarının baskın olduğu, erken çocuklukdönemindeki izleyicinin toplumsal cinsiyet kalıplarını bazen açık seçik,bazen örtük olarak çizgi filmdeki temsiller aracılığıyla öğrenmesininmümkün olduğu görülmüştür.Sonuç olarak, çizgi filmlerin erken çocukluk dönemindeki çocuklarıncinsiyetçi kalıpları öğrenerek benimsemelerine ve hayatlarını bu öğrenilmişkalıp yargılar üzerine inşa etmelerine hizmet edebileceği görülmüştür.Anahtar kelimeler: Toplumsal cinsiyet, çizgi film, ataerkil, medya, erken çocukluk dönemi | |
dc.description.abstract | In this study, it was examined how gender roles were represented inVikings Cartoon.This thesis is a qualitative study for descriptive purposes. Inaccordance with the purposeful sampling technique of the Vikings cartoon,the 43 most watched ones were selected as samples. After the movies wereconverted into written text, the data were processed with the MaxqdaProgram and analyzed with the inductive thematic analysis method.As a result of the research, it has been seen that patriarchal thoughtpatterns that build gender are dominant in the selected sample, and it ispossible for the audience in early childhood to learn gender patternssometimes explicitly and sometimes implicitly through the representations incartoons.As a result, it has been seen that cartoons can serve children in earlychildhood to learn and adopt sexist stereotypes and to build their lives onthese learned stereotypes.Key Words: Gender, cartoon, patriarchy, media, early childhood | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Erken çocukluk dönemindeki izleyiciye yönelik çizgi filmlerde toplumsal cinsiyetin inşası: Vikingler örneği | |
dc.title.alternative | The construction of gender in cartoons for early chilhood audiences: The example of Vikings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-08-18 | |
dc.contributor.department | Kadın Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gender roles | |
dc.subject.ytm | Animated film | |
dc.subject.ytm | Early child education | |
dc.subject.ytm | Media | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Vikings | |
dc.subject.ytm | Gender | |
dc.identifier.yokid | 10307297 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 707840 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Kadın Çalışmaları Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |