Show simple item record

dc.contributor.advisorUçan, Gülten
dc.contributor.authorKuşaklı, Müyesser Pınar
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:20Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:20Z
dc.date.submitted2023-08-18
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734381
dc.description.abstractBu çalışma toplumsal cinsiyet rollerinin Vikingler Çizgi Filmindenasıl temsil edildiğini betimlemeyi ve değerlendirmeyi amaç edinmektedir.Bu tez, betimleme amaçlı niteliksel bir çalışmadır. Vikingler çizgifilminin amaca uygun örnekleme tekniğine uygun olarak en çok izlenen 43tanesi örneklem olarak seçilmiştir. Filmler yazılı metne dönüştürüldüktensonra Maxqda Programı ile veriler işlenmiş, tümevarımsal tematik analizyöntemi ile incelenmiştir.Araştırma sonucunda seçilen örneklemde toplumsal cinsiyeti inşaeden ataerkil düşünce kalıplarının baskın olduğu, erken çocuklukdönemindeki izleyicinin toplumsal cinsiyet kalıplarını bazen açık seçik,bazen örtük olarak çizgi filmdeki temsiller aracılığıyla öğrenmesininmümkün olduğu görülmüştür.Sonuç olarak, çizgi filmlerin erken çocukluk dönemindeki çocuklarıncinsiyetçi kalıpları öğrenerek benimsemelerine ve hayatlarını bu öğrenilmişkalıp yargılar üzerine inşa etmelerine hizmet edebileceği görülmüştür.Anahtar kelimeler: Toplumsal cinsiyet, çizgi film, ataerkil, medya, erken çocukluk dönemi
dc.description.abstractIn this study, it was examined how gender roles were represented inVikings Cartoon.This thesis is a qualitative study for descriptive purposes. Inaccordance with the purposeful sampling technique of the Vikings cartoon,the 43 most watched ones were selected as samples. After the movies wereconverted into written text, the data were processed with the MaxqdaProgram and analyzed with the inductive thematic analysis method.As a result of the research, it has been seen that patriarchal thoughtpatterns that build gender are dominant in the selected sample, and it ispossible for the audience in early childhood to learn gender patternssometimes explicitly and sometimes implicitly through the representations incartoons.As a result, it has been seen that cartoons can serve children in earlychildhood to learn and adopt sexist stereotypes and to build their lives onthese learned stereotypes.Key Words: Gender, cartoon, patriarchy, media, early childhooden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleErken çocukluk dönemindeki izleyiciye yönelik çizgi filmlerde toplumsal cinsiyetin inşası: Vikingler örneği
dc.title.alternativeThe construction of gender in cartoons for early chilhood audiences: The example of Vikings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-18
dc.contributor.departmentKadın Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmAnimated film
dc.subject.ytmEarly child education
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmVikings
dc.subject.ytmGender
dc.identifier.yokid10307297
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid707840
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineKadın Çalışmaları Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess