Show simple item record

dc.contributor.advisorAşık Ev, Hacer
dc.contributor.authorKasal, Merve
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:20Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:20Z
dc.date.submitted2022-12-15
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734380
dc.description.abstractBilim dünyasında kadın görünürlüğünün arttığı yadsınamaz bir gerçektir fakat yüksek din öğretimi kurumları olan İlahiyat Fakültelerinde kadın sayıları oldukça azdır. Araştırmanın amacı; İlahiyat Fakültelerinde çalışan kadın öğretim üyelerinin sayılarının neden az olduğunu anlamak, cinsiyetleri nedeniyle kariyer basamaklarını tırmanırken doğrudan ve açıkça yapılan bir fırsat eşitsizliği olup olmadığını tespit etmek, problemleri ortaya koymaktır. Bu çerçevede İlahiyat Fakültesinde çalışan kadın öğretim üyeleriyle araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilecek verilerin anlamlı kılınması için nicel ve nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmış, karma yöntem araştırması olarak tasarlanmıştır. Türkiye'deki İlahiyat Fakültelerinde çalışan kadın öğretim üyelerinden çalışmaya gönüllü olarak katılan 62 kadın öğretim üyesinin anket sonuçları ve 5 kadın öğretim üyesi ile yapılan derinlemesine görüşmeler analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kadınların kamusal alanda var olmak için zorlu mücadeleler verdiği görülmüştür. Dini eğitim kurumlarına geç bir dönemde dâhil olmak, başörtüsü, kontenjan, katsayı adaletsizliğine karşı ayrı ayrı engelleri aşmanın kolay olmadığı çalışmada edinilen önemli bulgular arasındadır.Anahtar Sözcükler: Kadın öğretim üyesi, toplumsal cinsiyet, din eğitimi kurumları, ilahiyat fakültesi, imam-hatip okulları, aile.
dc.description.abstractIt is an undeniable fact that the visibility of women in the world of science has increased, but the number of women in Theology Faculties, which are religious science institutions, is quite low. Purpose of the research is; To understand why the number of female faculty members working in Theology Faculties is low, to determine whether there is a direct and clear inequality of opportunity while climbing the career ladder due to their gender, to reveal the problems. In this context, research was conducted with female faculty members working in the Faculty of Theology. In order to make the data to be obtained meaningful, quantitative and qualitative research methods were used together and it was designed as a mixed method research. The survey results of 62 female faculty members working in Theology Faculties in Turkey voluntarily participated in the research and in-depth interviews which were conducted with 5 female faculty members are analyzed. As a result of the research, it was seen that women struggled to exist in the public sphere. It is an important result of the study that it is not easy to overcome individual obstacles against being included in religious education institutions at a late period, headscarf, quota, and coefficient injustice.Key Words: Female lecturer, gender, religious education institutions, Faculty of Theology, imam-hatip schools, family.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleTürkiye'deki İlahiyat Fakültelerinde çalışan kadın öğretim üyelerinin akademik alanda yaşadıkları deneyimler
dc.title.alternativeExperiences of working women in the academic area they live in the faculty of Theology Faculty in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-15
dc.contributor.departmentKadın Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10250828
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid754226
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineKadın Çalışmaları Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess