Show simple item record

dc.contributor.advisorErdemir, Halil
dc.contributor.authorGönülşen, Emine Şule
dc.date.accessioned2023-09-22T11:37:16Z
dc.date.available2023-09-22T11:37:16Z
dc.date.submitted2023-08-31
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734370
dc.description.abstract1980'lerden sonra küreselleşen dünyada artarak devam eden bir yerelleşme olgusu ve anlayışı yerleşmeye başlamıştır. Yerelleşme ve küreselleşme kavramları yıllar geçtikçe sentez haline gelerek küyerelleşme eğilimini meydana getirmiştir. Bu `küresel düşün, yerel hareket et` stratejisinin amacı kültürel unsurların kullanılmasına ve dolayısıyla yerel bir imaj oluşturulmasına dayanmaktadır. Küresel firmaların rekabet ortamında devamlılıklarını artırmak için doğru stratejileri belirleyip uygulaması gerekmektedir.Bu çalışma, küreselleşen dünyada tüketimin artması ile küresel firmaların ürünlerini daha kolay pazarlamak ve hedef kitlelerine yakınlaşabilmesi amacıyla faaliyet gösterdikleri ülkelerin kültürlerine uyum sağlayarak gerçekleştirdikleri küyerel pazarlama stratejilerini incelemektedir.Çalışmanın birinci bölümünde küreselleşme kavramı, ikinci bölümde küyerelleşme olgusu ve ilgili hususları, üçüncü bölümde ise küresel firmaların dünyada ve Türkiye'de uyguladığı küyerel stratejiler karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Küyerel stratejilere örnek oluşturması adına hem yerel hem küresel hizmet sunan firmalar seçilerek, Coca Cola, Starbucks, Kahve Dünyası, McDonald's ve Simit Sarayı'nın küyerel pazarlama uygulamaları analiz edilmiştir.Bu çalışmanın dış pazara açılmak isteyen ve küyerel pazarlama stratejilerini uygulamayı hedefleyen firmalara ve literatüre katkıda bulunması amaçlanmıştır. Araştırma bulguları firmaların faaliyette bulundukları pazarda küyerel pazarlama stratejilerini `nasıl` kullandıklarını ortaya koymakta ve öneriler sunmaktadır.
dc.description.abstractAfter the 1980s, in ever globalizing world as a new trend localization began to widespread. The concepts of localization and globalization have become the synthesis and has become the trend of becoming glocalisation. The aim of this `think globally, act locally` strategy is based on the use of cultural elements and thus creation of local image. Global companies need to determine and implement the right strategies in order to increase their sustainability in the competitive environment. This study examines the glocal marketing strategies of global firms implement by adapting to the cultures of the countries in which they operate in order to market their products more easily and to get closer to their target audiences with the increase in consumption in the globalizing world.In the first part of the study, information on the concept of globalisation, in the second part, information on the concept of glocalisation and in the third part, the glocal strategies applied by global firms in the world and in Turkey are examine comparatively. The glocal marketing practices of Coca Cola, Starbucks, Kahve Dünyası, McDonald's and Simit Sarayı were analyzed by selecting companies that provide both local and global services in order to set an example for glocal strategies.The aim of this study is to contribute to the literature and companies that want to open up to the foreign market and aim to implement glocal marketing strategies. Research findings revealed that companies use glocal marketing strategies `how` in the market in which they operate and provide new suggestions on glocal operations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası firmaların küyerel stratejileri analizi: Türkiye örneği
dc.title.alternativeGlocal strategy analysis of international business: The case of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-31
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ve Finansman Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness strategies
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmGlocalization
dc.subject.ytmTürkiye
dc.subject.ytmCorporate strategy
dc.identifier.yokid10251779
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid710018
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess