Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyete ilişkin görüşlerinde Erasmus Programı deneyimlerinin rolü: Ege Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Aydın, Ülviyye | |
dc.contributor.author | Aydemir, Esra | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:37:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:37:09Z | |
dc.date.submitted | 2023-08-09 | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734347 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Erasmus Programına katılmış öğrencilerin toplumsal cinsiyete ilişkin görüşleri, düşünceleri ve fikirleri üzerinde Erasmus deneyimlerinin herhangi bir etkisi olup olmadığını ortaya çıkarmak ve öğrencilerin bu süreçte toplumsal cinsiyete ilişkin elde etmiş oldukları farkındalıklarının ve görüşlerinin toplumsal cinsiyet eşitsizliği sorununa getireceği çözüm önerilerini de ele almaktır. Bu çözüm önerilerinin değerlendirilmesiyle elde edilecek bulgular, yükseköğretim kurumlarındaki toplumsal cinsiyet eşitliği anlayışının geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına katkı sağlaması da amaçlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomenoloji modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ise derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın ana evrenini 2021/2022 akademik yılı bahar döneminde Almanya'nın çeşitli üniversitelerinde öğrenim görmüş ve yurtta konaklamış olan Ege Üniversitesi'nin farklı fakülte ve bölümlerinden 6 erkek 5 kadın olmak üzere toplamda 11 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, Erasmus deneyimi, farklı kültürlerle bir arada yaşamanın yeni bakış açıları, özgüven, duyarlılık, tolerans ve farkındalık gibi faydalar sağladığı ortaya çıkmıştır. Erasmus süreci, kadın katılımcılar için toplumsal cinsiyet rollerini sorgulama ve değiştirme fırsatı sağlamıştır. Erasmus deneyimi, öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliği farkındalığına ulaşmalarını ve gelecek planlarını değiştirmelerini de sağlamıştır. Sonuç olarak, Erasmus deneyimi, daha eşitlikçi ve özgür toplumların oluşmasına katkıda bulunma isteğini artırmaktadır. Öğrenciler, farklı kültürleri tanıma deneyimleriyle birlikte toplumsal cinsiyet algılarının değiştiğini ifade etmektedir. Toplumsal cinsiyet eşitliği hakkında farkındalığın artırılması için öneriler arasında ise ilk ve orta öğretimde toplumsal cinsiyet dersi verilmesi, karma cinsiyetli yurtların yaygınlaştırılması ve cinsiyet eşitliği farkındalığı etkinliklerinin yapılması bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine whether Erasmus experiences have any influence on the opinions of students who participated in the Erasmus Program regarding gender equality and to examine the awareness and perspectives of students on gender during this process, as well as their proposed solutions to gender inequality. The findings obtained from evaluating these proposed solutions are also intended to contribute to the development and dissemination of gender equality understanding in Higher Education Institutions.The phenomenology model was used in this study, and in-depth interviews were conducted as the data collection tool. The main population of the study consists of 11 undergraduate students from various faculties and departments of Ege University who studied and stayed in dormitories at various universities in Germany during the spring semester of the 2021/2022 academic year. The participants include 6 males and 5 females.According to findings from research, the Erasmus experience has been shown to provide benefits such as gaining new perspectives, self-confidence, sensitivity, tolerance, and awareness through living together with different cultures. The Erasmus process has provided an opportunity for female participants to question and change gender roles. The Erasmus experience has enabled students to develop awareness of gender equality and alter their future plans. As a result, the Erasmus experience enhances the desire to contribute to more egalitarian and free societies. Students express that their perception of gender has changed along with their experiences of getting to know different cultures. Recommendations for improving gender equality include gender studies courses, lessons on gender equality in primary and secondary schools, mixed-gender dormitories, and promoting awareness of gender equality. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyete ilişkin görüşlerinde Erasmus Programı deneyimlerinin rolü: Ege Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | The role of Erasmus Programme experiences in university students' opinions on gender: Case of Ege University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-08-09 | |
dc.contributor.department | Kadın Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10336389 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 801685 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Kadın Çalışmaları Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |