Show simple item record

dc.contributor.advisorDursun, Yunus
dc.contributor.authorKaraburgu, Hülya
dc.date.accessioned2023-09-22T11:36:00Z
dc.date.available2023-09-22T11:36:00Z
dc.date.submitted2022-09-23
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734151
dc.description.abstractKüreselleşmenin sonucu bilgi toplumuna geçilmesiyle, rekabet koşullarındaki ve tüketici profillerindeki farklılıklarına yönelik alternatif pazarlama yaklaşımlarının oluşturulması zorunlu hale gelmiştir. Bu doğrultuda, bireylerin geçmiş ile geleceği bir arada deneyimlemesine olanak sağlayan retro pazarlama yaklaşımı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye'de yaşayan, Y ve Z kuşağı tüketicilerinin, retro ürünleri algılama eğilimleri ile satın alma davranışlarını ortaya çıkarmaktır. Bunun yanında bir diğer amaç; Y ve Z kuşağı tüketicilerinin, retro ürünleri satın alma davranışlarında alışkanlık olgusu, duygu faktörü ve yapılan stratejilerin etkisine yönelik bir bakış sunmaktır. Çalışmada 676 katılımcıyla çevrimiçi anket gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS ve AMOS programları ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi için, çapraz tablo istatistikleri, betimleyici istatistikler, keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizi, bağımsız örneklem t-testi ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Analizin sonuçlarına göre; retro ürünleri algılama eğilimlerinin moda alt boyutu ile Y ve Z kuşağı tüketicileri arasında anlamlı bir farklılık bulunduğu gözlemlenirken, geçmişe özlem, kişisel motivasyon, eski-yeni ve lüks alt boyutlarında herhangi bir farklılık gözlemlenmemiştir. Retro ürünleri satın alma davranışı ile Y ve Z kuşağı tüketicileri arasında da anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Son olarak, retro ürünleri algılama eğilimleri ile satın alma davranışları arasında aynı yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Retro Pazarlama, Retro Ürün, Nostalji, Satın Alma Davranışı, Kuşaklar
dc.description.abstractWith the transition to an information society as a result of globalization, it has become necessitated to form alternative marketing approaches for the differences in competition conditions and consumer profiles. In this direction, a retro marketing approach has arisen that allows individuals to experience the past and the future together. The aim of this study is to reveal the tendencies to perceive retro products and purchasing behaviors of the Y and Z generation of consumers living in Turkey. In addition, another aim is to present an overview of the habit phenomenon, emotion factor and the impacts of strategies that are designed to effect the purchasing behavior of retro products by the Y and Z generation of consumers. An online survey was carried out with 676 participants in the study. The obtained data were analyzed with SPSS and AMOS programs. Cross-table statistics, descriptive statistics, exploratory and confirmatory factor analysis, independent sample t-test, and pearson correlation analysis were utilized to analyze the data. According to the results of analyses, while it was observed that there was a significant difference between the fashion sub-dimension of the tendency to perceive retro products and the Y and Z generation of consumers, no difference was observed in the sub-dimensions of nostalgia, personal motivation, old-new and luxury. It was determined that there is no significant difference between the purchasing behavior of retro products and the Y and Z generation of consumers. Finally, it was determined that there is a meaningful relationship on the same direction between the tendencies to perceive retro products and their purchasing behaviors.Keywords: Retro Marketing, Retro Product, Nostalgia, Purchasing Behavior, Generations en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRetro ürünleri algılama eğilimleri ile satın alma davranışlarının Y ve Z kuşağı tüketicileri çerçevesinde incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the tendencies to perceive retro products and purchasing behaviors within the framework of Y and Z generation of consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10322342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid737025
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess