Korunmaya muhtaç çocuklara yönelik uygulanan değerler eğitimi faaliyetlerinin öğretici görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ve Nevşehir örneği)
dc.contributor.advisor | Akyürek, Süleyman | |
dc.contributor.author | Orhan, Kaşif | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:35:43Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:35:43Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-25 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734102 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, korunmaya muhtaç çocuklara yönelik uygulanan değerler eğitimi derslerinin öğreticiler tarafından nasıl değerlendirildiğini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma, Kayseri ve Nevşehir olmak üzere iki ilde gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın giriş kısmında korunmaya muhtaç çocuğun kim olduğu ve değer eğitimi ihtiyacı ortaya konmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre öğreticiler, değerler eğitimini ihtiyaç olarak görmektedirler. Değerler eğitiminin amacı ise çocukların kimsesizlikten kaynaklı eksikliklerini gidermektir. Değerler eğitiminde içerik olarak, kitap ve kitapta yer almayan konular kullanılmaktadır. Değerler eğitimi öğretim sürecine farklı ilke ve yöntemlerle, etkinlikler ve araç gereçlerle yürütülmesine önem verilmiştir. Bununla birlikte öğretim süreci daha fazla çeşitlendirilebilir, öğreticilerin pedagojik formasyon ihtiyacı giderilebilir. Değerler eğitiminin ortamı uygun bulunmaktadır. Sürenin artırılması için çeşitli faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri düzenli olarak gerçekleşmemektedir. Değerler eğitiminde kullanılan kitap yeterli değildir. Son olarak değerler eğitiminin programlı bir şekilde yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Değer, öğretim programı, kurum bakımı, korunmaya muhtaç çocuk | |
dc.description.abstract | This dissertation indicates how the values education courses applied to children in need of protection are being evaluating by the tutors. The study was carried out in Kayseri and Nevşehir. I used the qualitative research method in the study.In the introduction part of the research, I revealed who the child in need of protection is and why values education is a need. According to the results of the research, tutors see values education as a need. The aim of values education is to eliminate the deficiencies of children due to being orphans. Book and non-book subjects are used as content in values education. Emphasis was placed on conducting the values education teaching process with different principles and methods, activities, and tools. Moreover, the teaching process can be further diversified. At the same time, the pedagogical formation needs of the instructors should be met. The environment of values education should be appropriate. Several factors must be considered to increase the duration. Measurement and evaluation activities are not carried out regularly. The book used in values education is not enough. Finally, there is a need for values education to be done in a programmed way.Keywords: Value, curriculum, institutional care, a child in need of protection | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Korunmaya muhtaç çocuklara yönelik uygulanan değerler eğitimi faaliyetlerinin öğretici görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ve Nevşehir örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of applied values education courses for children in need of protection according to the tutorial opinions (The cases of Kayseri and Nevsehir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-25 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10295449 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 756069 | |
dc.description.pages | 343 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |