Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan, Vahit
dc.contributor.authorAyvaz, Büşra
dc.date.accessioned2023-09-22T11:35:23Z
dc.date.available2023-09-22T11:35:23Z
dc.date.submitted2023-05-17
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734042
dc.description.abstractYeni medya, iletişim alanında olduğu gibi reklam alanında da pek çok değişime ve gelişime neden olmuştur. Yeni medyanın sunduğu olanaklar reklamverenleri bu mecraya yönlendirmiş, sosyal medyanın gelişimi ile `prosumer` yani `üreten tüketici` kavramı ortaya çıkmıştır. Üreticinin tüketici, tüketicinin ise üretici konumuna gelebildiği ve geleneksel medyadan farklı olarak çift yönlü bir veri akışının sağlandığı bu yeni medyada süreci ifade eden anahtar kelime ise `etkileşim` dir. Özellikle YouTube kanalları, markaların kendilerini tanıtma platformu olarak yeni bir reklam alanı oluşturmakta, YouTuberlar da onlara aracılık etmektedir. Hedef kitleye kolaylıkla ulaşılabilmesi ve hızlı geri dönüşler alınabilmesi açısından markalara büyük avantaj sağlayan bu reklam platformu sayesinde hem markalar hem de YouTuberlar kazanmaktadır. YouTube'da yemek üzerine içerik üreten YouTuberları konu alan bu çalışmada, YouTuberların markalarla birlikte hazırlamış olduğu iş birliği videoları ele alınmıştır. Araştırmanın amacı; YouTube içerik üreticilerinin kanallarını nasıl reklam aracı olarak kullandıklarının ortaya konulmasıdır. Araştırma, Türkiye'de en çok izlenen ve içerisinde reklam unsuru barındıran `Refika'nın Mutfağı`, `İdil Yazar` ve `Arda'nın Mutfağı` yemek kanallarına ait 3'er video olmak üzere toplam 9 video ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analiz edilebilmesi için nitel içerik analizi ve göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma; markaların dijital reklamcılığı önemsediğini, YouTube'u reklam aracı olarak kullandığını ve reklam vermek için YouTuberlarla iş birliği yaptığını ortaya koymaktadır. YouTuberlar da kendi kanallarını reklam aracı olarak kullanmakta, marka ve ürünlerin reklamlarına hazırladıkları içeriklerde yer vermektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Reklam, YouTube, YouTuber, Marka
dc.description.abstractNew media has proved many changes and developments in the field of advertising same as it has proven in the field of communication. The opportunities offered by new media have led advertisers to this channel, and with the development of social media, the concept of `prosumer`, means, `producing consumer` has emerged. Unlike traditional media, in this new media, where the producer can become a consumer and the consumer can become a producer a dublex communication data flow is provided and `interaction` is the key word that expresses this process. YouTube channels, in particular, create a new advertising space as a platform for brands to promote themselves, and YouTubers also mediate them. Thanks to this advertising platform, which provides a great advantage to brands in terms of easily access to the target market and getting quick feedback, both brands and YouTubers are earning. In this study YouTubers who produce content on food on YouTube, and their collaboration videos prepared with brands are being discussed. The aim of this research is; To reveal how YouTube creators use their channels as advertising tools. The research is limited to the most watched food channels in Turkey like `Refika'nın Mutfağı`, `İdil Yazar` and `Arda'nın Mutfağı` which contain advertising elements in their videos. Qualitative content analysis and semiotic analysis method are used to analyze the data obtained as a result of this research. Research; reveals that brands give importance to digital advertising, they use YouTube channel as an advertising tool, and alos collaborate with YouTubers for advertising. YouTubers are also using their own channels as advertising tools, they place the advertising brands and their products in the content they prepare.Keywords: Social Media, Advertising, YouTube, YouTuber, Branden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleMarkaların yeni reklam yüzleri youtuberlar: `Refika'nın Mutfağı, İdil Yazar ve Arda'nın Mutfağı kanalları üzerine bir araştırma`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-17
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10292226
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid792026
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess