Programlama öğretimi için artırılmış gerçeklik tabanlı editörün geliştirilmesi, programlama ve transfer becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çakıroğlu, Ünal | |
dc.contributor.author | Aydın, Merve | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T11:35:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T11:35:13Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-30 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/734020 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, programlama öğretimine yönelik artırılmış gerçeklik tabanlı programlama editörünün geliştirilmesi ve bu editör kullanılarak yapılan programlama öğretiminin ortaokul öğrencilerinin programlama ve transfer becerilerine etkisinin incelenmesidir. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu çalışma, 3 ve 4 sınıf düzeyindeki 15 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında geliştirilen Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Programlama Editörü (AGTPE) kullanılarak değişken tanımlama, veri okuma ve yazma, veri operatörleri, koşul-şart ve döngü konuları üzerinden programlama eğitimi verilmiştir. Programlama eğitimi sürecinde programlama ve transfer becerilerinin etkisine yönelik veriler, bilginin transferi teorisine göre hazırlamış transfer beceri testi ve Bloom taksonomisi ve programlama bilgi türleri temel alınarak hazırlanmış programlama beceri testi ile toplanmış ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Programlama Becerileri Değerlendirme Rubriği` ile analiz edilmiştir. Ayrıca yapılan klinik mülakatlar ve ekran kayıtları ile programlama ve transfer becerisini etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırma sonucunda AGTPE kullanılarak yapılan programlama öğretiminin programlama becerilerine olumlu yönde etki ettiği ve AGTPE'nin mevcut bileşenleri ile sergilenen programlama beceri performanslarının ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. AGTPE kullanılarak yapılan programlama öğretiminin transfer becerisi üzerine olumlu yönde etki ettiği ve öğrencilerin bilgileri transfer edebildiği görülmüştür. AGTPE'nin öğrenme sürecine etki eden faktörleri incelendiğinde ise AGTPE' de yer alan senaryo, AG, animasyon, hata gösterme gibi özelliklerinin öne çıkan faktörler olduğu ve bu özelliklerin katılım, başarma hissi, iş birliği, bilgiyi şematize etme, öğrenmeyi kolaylaştırma gibi faktörlerin öne çıktığı görülmektedir. Çalışma kapsamında geliştirilen AGTPE'nin programlama öğretimine yönelik kullanılabilecek bir etkili bir programlama öğretim aracı olduğu söylenebilir | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to develop an augmented reality-based programming editor for programming teaching and to examine the effect of programming teaching using this editor on programming and transfer skills of secondary school students. This study, in which case study method was used, was conducted with 15 students at 3rd and 4th grade levels. Programming training was carried out on variable definition, data reading and writing, data operators, condition-condition and loop topics using the Augmented Reality Based Programming Editor (ARBPE), which was developed during the research process. The data on the effect of programming and transfer skills in the programming education process were collected with the transfer skill test prepared according to the theory of knowledge transfer and the programming skill test prepared based on the Bloom taxonomy and programming knowledge types and analyzed with the `Programming Skills Evaluation Rubric` developed by the researcher. In addition, the factors affecting programming and transfer skills were examined through clinical interviews and screen recordings. As a result of the research, it was concluded that the programming education using ARBPE had a positive effect on programming skills and that the existing components of ARBPE were related to the programming skill performances exhibited. It has been observed that the programming education using AGTPE has a positive effect on the transfer skill and the students are able to transfer information. The factors affecting the learning process of ARBPE are the features in ARBPE such as scenario, AR, animation, and error display. It was concluded that these features affect factors such as participation, sense of accomplishment, cooperation, schematizing knowledge, facilitating learning. It can be said that the AGTPE developed for the study is an effective programming teaching tool that can be used for programming teaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Programlama öğretimi için artırılmış gerçeklik tabanlı editörün geliştirilmesi, programlama ve transfer becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Developing augmented reality based editor for teaching programming andinvestigating its effect on programming and transfer skills | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-30 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10322016 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 718276 | |
dc.description.pages | 233 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |