Show simple item record

dc.contributor.advisorTarhan, Sinem
dc.contributor.authorZor, Esra Uğur
dc.date.accessioned2023-09-22T11:34:49Z
dc.date.available2023-09-22T11:34:49Z
dc.date.submitted2022-11-28
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/733967
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Batı Karadeniz Bölgesindeki üniversitelerde görev yapanöğretim elemanlarının e-öğrenme hazırbulunuşluk düzeyleri ile öz-düzenleme becerileriarasındaki ilişkiyi demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, akademik unvan, medeni durum,çocuk sayısı, yabancı dil seviyesi, haftalık ders yükü, kitlesel açık çevrimiçi derslere(KAÇD) katılım) açısından incelemektir.Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarakgerçekleştirilmiştir. Araştırmada ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya253 öğretim elemanı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın verileri `Akademik PersonelinE-Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Ölçeği` ve `Öz-Düzenleme Ölçeği` ile toplanmıştır.Verilerin analizi için SPSS 22.0 programı kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının e-öğrenmeyehazırbulunuşluk düzeyleri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin cinsiyet, yaş,akademik unvan, medeni durum, çocuk sayısı, yabancı dil seviyesi, haftalık ders yükü,KAÇD katılım değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit etmekamacıyla iki değişkenli verilerde bağımsız gruplar için t-testi, ikiden fazla değişkene sahipolan verilerde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizisonrası ikili gruplar arasındaki anlamlı farklılıkları belirlemek amacıyla post-hoctestlerinden Scheffe testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesindekorelasyon ve regresyon tekniğinden yararlanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre; öğretim elemanlarının e-öğrenme hazır bulunuşlukdüzeyleri ile öz-düzenleme becerileri arasında pozitif yönde ama düşük düzeyde anlamlı birilişki bulunmuştur. Cinsiyet, yaş, çocuk sayısı, akademik unvan, haftalık ders yükü veKAÇD katılım durumu değişkenlerinin, e-öğrenme hazırbulunuşluk düzeyi ile öz-düzenleme becerisi üzerinde herhangi bir etkisi bulunmaz iken; medeni durum ve yabancıdil okuma seviyesinin öz düzenleme becerisi üzerinde, yabancı dil anlama, yabancı dilkonuşma ve yabancı dil yazma seviyesinin e- öğrenme hazır bulunuşluk düzeyinde etkili birdeğişken olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın sonucunda, öğretim elemanlarınındemografik değişkenleri açısından e-öğrenme hazır bulunuşluk düzeylerine en çok katkıyıKAÇD katılım değişkeni göstermiş ve aralarında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Öz-düzenleme becerilerinde en çok katkıyı yabancı dil okuma seviyesi değişkeni göstermiş fakataralarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.2020 yılının ilk aylarından bu yana yaşanan pandemi süreci göz önüne alındığında,bireylerin yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine devam edebilmelerinde ve ruh sağlıklarınıkoruyabilmelerinde e-öğrenme platformları çok önemli bir yer tutmuştur.Yaşam boyu öğrenme, sadece formal eğitim alan kişiler için değil öğrenmeye açıkher birey için hayat boyu devam eden bir süreçtir. KAÇD'ler bireylerin öğrenme ihtiyacınıkarşılamak için çeşitli alanlarda kurs imkânı sağlayan ve kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşane-öğrenme ortamlarıdır. Türkiye'de kullanımı yeni yaygınlaşan KAÇD'ler üzerine sınırlısayıda akademik çalışma yapılmıştır. Öğretim elemanlarının e-öğrenme hazır bulunuşlukdüzeyleri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi farklı değişkenler açısındanincelemeyi amaçlayan bu çalışmanın bundan sonra bu alanda yapılacak çalışmalara ışıktutacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to examine the relationship between the e-learningreadiness levels and self regulation skill of faculty members working at universities in theWestern Black Sea Region in terms of demographic variables (gender, age, academic title,marital status, number of children, foreign language level, weekly course load, MOOCparticipation).This research was carried out using the relational scanning model, one of thequantitative research types. In the research the convenient sampling was used. Two hundredand fifty three lectures participated voluntarily in the research. The research datum wereobtained from academic staff e-learning readiness scale (ASELRS) and self regulation scale(SRS). For data analysis SPSS 22.0 data analysis program was used. In order to determinewhether lecturer ASELRS levels and SRS skills differ significantly according to variablesof gender, age, academic title, marital status, number of children, foreign language level,weekly course load, MOOC participation. T-test for independent groups in bivariate dataand one way variance analysis (ANOVA) for the data having more than more variable. Afterone way variance analysis, Scheffe test, one of the post-hoc tests, was used to determine thesignificant differences between the two groups. Correlation and regression techniques wereused to examine the relationship between variables.According to the findings, a positive but low-level significant relationship wa foundbetween the levels of ASELRS and SRS skills of the lecturers who participated and did notparticipate in the MOOC. A significant positive but low-level correlation was found betweenASELRS levels and SRS skills of lecturers who did not participate in MOOCs. It is foundthat while variables, gender, age, number of children, academic title, number of children,weekly course load, MOOC participation have no effect on ASELRS levels and SRS skills,marital status and foreign language reading level are effective variables on SRS skills,foreign language comprehension, foreign language speaking and foreign language writinglevels are effective variables on ASELRS levels. In addition as a result of the research theMOOC participation variable showed the most quantity of contrubition to the e-learningreadiness in terms of the demographic variables of the academic staff. The variable of foreignlanguage level contributed the most SRS skills but no significant difference was foundbetween them.Considering the pandemic process that has been experienced since the first monthsof 2020, e-learning platforms have played a very important role in the ability of individualsto continue lifelong learning activities and to protect their mental health.Lifelong learning is a lifelong process not only for those who receive formaleducation but also for every individual who are open to learning. MOOCs are e-learningenvironments that provide courses in various fields to meet the learning needs of individualsand are becoming widespread day by day. Limited use of the new academic studies wascarried out on MOOCs of which use is newly widespread in Turkey. It is thought that thisstudy aiming to examine the relationship between e-learning readiness level and selfregulation skills of lecturers, will shed light on future studies in this area.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim elemanlarının e-öğrenme hazırbulunuşluk düzeyleri ile öz-düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between e-learning readiness levels and self-regulation skills of lecturers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-28
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.identifier.yokid10326516
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBARTIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid666907
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineHayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess